כתובת אש וחסימות באיילון במחאה למען החטופים בת"א: "חלאס"

אחרי פרסום הסרטון מהשבי של קית' סיגל ועמרי מירן, ובתום העצרת בת"א, ירדו עשרות מפגינים לנתיבי איילון וחסמו את הכביש לכיוון צפון באזור מחלף יצחק שדה. חלקם הצית כתובת אש: "חלאס". אחרים קראו: "אין דבר יותר חשוב - כל חטוף חייב לשוב". דני מירן, אביו של עמרי, נאם: "פונה למקבלי ההחלטות - גלו מנהיגות ואשרו עסקה"

זמן צפייה: 05:00

ברקע ההיערכות והדיווחים על פעולה אפשרית ברפיח, משפחות חטופים מסרו הערב (שבת) הצהרה בקריה בתל אביב. קרובי החטופים אמרו, זמן קצר אחרי פרסום הסרטון מהשבי של החטופים קית' סיגל ועמרי מירן, כי "נתניהו מכשיל שוב ושוב עסקאות. במבחן התוצאה - לחץ צבאי לא מביא לשחרור החטופים. הקונספציה כשלה. אחרי יותר מ-200 ימים, הגיע הזמן לשנות כיוון".

"אנחנו קוראים לכל חברי הממשלה: אם הדרך היחידה לעסקת חטופים כוללת היא סיום המלחמה - הסכימו לשלם את המחיר", הוסיפו, "במערכת הביטחון אומרים שישראל יכולה להתמודד עם כל תרחיש שיביא לעסקה. כל עסקה. מדינת ישראל נמצאת ברגע שבו היא חייבת לבחור – חטופים או מלחמה. כניסה לרפיח עכשיו תביא בסבירות גבוהה לרצח עוד חטופים או למותם מאש המלחמה. כניסה לרפיח תהיה עוד הפקרה לגורל של חטופים למוות".

סמוך ל-22:30 ירדו כמה עשרות מפגינים לנתיבי איילון וחסמו את הכביש לכיוון צפון באזור מחלף יצחק שדה. לאחר מכן הציתו חלק מקרובי החטופים כתובת אש על איילון, וכתבו: "חלאס". חלקם קראו: אין דבר יותר חשוב - כל חטוף חייב לשוב".

[brightcove_iframe video_id='news-part-242742312' autoplay='0' credit='מירב כהן מור' desc='כתובת אש באיילון: "חלאס"' poster='' kid='1_r8in9j1t' duration='13']

מפגינים למען שחרור החטופים בתל אביב
מפגינים למען שחרור החטופים בתל אביב | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

דני מירן, אביו של עמרי שנחטף ב-7 באוקטובר ותועד בסרטון שפרסם חמאס עם קית' סיגל, שנחטף גם כן, נשא דברים בעצרת בתל אביב. הוא אמר בדמעות: "אני פונה למקבלי ההחלטות - גלו מנהיגות פעם אחת! אשרו עסקה ותחזירו את החטופים!".

דני, אביו של החטוף עמרי מירן, בהפגנה בתל אביב
דני, אביו של החטוף עמרי מירן, בהפגנה בתל אביב | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

דני מירן הוסיף: "כפי שחשבתי, עמרי עם זקן, כי אין לו עם מה להתגלח. אמרתי לכל עם ישראל שגם אני מגדל את הזקן, וביום שהוא יחזור נגלח אותו יחד. מה אנחנו רוצים בסך הכול? את הילדים שלנו, האבות, האימהות. את כולם - עכשיו. החטופים ומשפחותיהם וכל עם ישראל לא חגגו את חג החירות. נותרו לכם ימים ספורים לאפשר לכל העם הזה לחגוג את חג העצמאות בחירות מושלמת. זה הזמן לקבל החלטה ערכית ויהודית - לא להשאיר איש מאחור. אחרי שראיתי את הסרטון - אני משוכנע שגם חמאס בשל לעסקה. אשרו אותה בבקשה".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-shabbat-edition-clips-part-2704242105' autoplay='0' credit='' desc='משפחתו של קית′ סיגל: "נילחם עד שתחזור"' poster='' kid='1_bizp6xav' duration='36']

אביבה סיגל, רעייתו של קית' ששוחררה מהשבי אחרי 51 יום, אמרה אחרי פרסום הסרטון: "קית', אני אוהבת אותך. נילחם עד שתחזור". בנותיו שיר ואילן אמרו: "לראות את אבא רק מדגיש עד כמה כולנו חייבים עסקה שתחזיר את כולם הביתה ומהר". הן הוסיפו כי הן "דורשות מהמנהיגים לצפות בסרטון הזה ולראות את אבא שלהם זועק לעזרה. לא נפסיק להילחם יחד".

עינב, אימו של החטוף מתן צנגאוקר, בהפגנה בתל אביב
עינב, אימו של החטוף מתן צנגאוקר, בהפגנה בתל אביב | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

עינב צנגאוקר, אמו של מתן צנגאוקר שנחטף מניר עוז, אמרה בהפגנה בקפלן: "השופרות של נתניהו קראו לי השבוע פושעת. נתניהו הוא הפושע. הוא מימן את חמאס במשך שנים כדי לקנות שנות שקט לכיסא שלו. נתניהו סייען טרו. בכסף שהזרים במזוודות לחמאס - מימן את הטבח ב-7 באוקטובר".