אלימות במחאה בעומר: נהג ניסה להכות מפגינים שחסמו את רכבו

אב ובנו עוכבו לחקירה בחשד לתקיפת מפגינים במהלך הפגנה נגד המהפכה המשפטית מול ביתו של חבר הכנסת שלום דנינו מהליכוד. המוחים טוענים שנהג הרכב ניסה לדרוס אותם והתקדם עם רכבו לעבר מוקד ההפגנה - ואז יצא מרכבו וניסה להכות אותם

Whatsapp Image 2023 07 07 At 1
ההפגנה בעומר | צילום: טלי ברמן

נהג רכב שמפגינים חסמו את רכבו בהפגנה ביישוב עומר שבנגב היום (שישי) יצא מרכב וניסה להכות את המפגינים נגד המהפכה המשפטית. בנו שהיה עמו יצא אחריו ופעל גם הוא באלימות. לאחר מכן אחד מהם חזר לרכב ויצא שוב עם מקל וניסה שוב להכות מפגינים. לפי המפגינים, הנהג ניסה לדרוס אותם ונכנס עם רכבו לתוך מוקד ההפגנה. השניים עוכבו לחקירה בחשד לתקיפה.

ההפגנה התקיימה מול ביתו של חבר הכנסת שלום דנינו מהליכוד במקום שזכה לכינוי "כיכר הבושה". על פי העדויות של המפגינים הנהג ניסה לדרוס אותם ואז יצא מרכבו וניסה להכות מוחים.

[brightcove_iframe video_id='news-part-2307071935' autoplay='0' credit='' desc='התקיפה בהפגנה נגד המהפכה המשפטית' poster='' kid='1_4iqd861k' duration='24']

אמש נערכו מספר הפגנות מול בתיהם של שרי וחברי כנסת מהקואליציה במהלך שזכה לשם "ליל המשת"פים". לפחות שלושה נעצרו בתל אביב בשני מוקדים שונים - חלקם בגין תקיפת שוטר. כביש החוף נחסם לתנועה וכן צומת נמיר-איינשטיין בתל אביב. חלק מהמפגינים ניסו לרדת לנתיבי איילון אך המשטרה הצליחה למנוע זאת לבסוף.

מפגינים התאספו בין היתר מול בתיהם של השר ניר ברקת בירושלים, מול בית השר עמיחי שקלי בחנתון, ומול בתיהם של יו"ר הכנסת אמיר אוחנה והשרים אופיר אקוניס, גילה גמליאל ויצחק וסרלאוף בתל אביב - שם גם נעצרו שני מפגינים, אחד בחשד להפרת הסדר והשני בחשד לתקיפת שוטר.

מאות מפגינים התאספו מול ביתו של שר הביטחון יואב גלנט בעמיקם, שם נאם אלוף במיל' עמירם לוין: "אנחנו במלחמה על הדמוקרטיה על החברה הישראלית ועל צהל. אני רוצה להגיד לגלנט כמה מילים: אומץ לא נבחן בפעולה אחת, אומץ נבחן קרב אחרי קרב אחרי קרב וזה שיצאת פעם אחת זה לא מספיק ואם תמשיך להיכנע לנתניהו, בן גביר וסמוטריץ', צה"ל שלנו יובס. לא על ידי טרור ולא אויבים אלא על ידי קיצוניים שלא יודעים מה זה חוק".

מחאה, הפגנה, המהפכה המשפטית, מפגינים חוסמים את נתיבי איילון
מפגינים בנתיבי איילון | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

שלשום, כזכור, נאום הפרישה של ניצב עמי אשד שהודח מתפקידו כמפקד מחוז תל אביב הוציא המונים לרחובות ולכבישים. אלפים יצאו להפגנת ענק ברחוב קפלן בתל אביב ובנתיבי איילון, ועוד אלפים הפגינו ברחבי הארץ עד השעות הקטנות של הלילה. נתיבי איילון נחסמו לכארבע שעות, והמשטרה עצרה כמה מפגינים בחשד להפרות סדר.