שריפות בגליל העליון אחרי המטחים: "אין שליטה באירוע"

לוחמי האש פעלו לכיבוי שריפה שפרצה באזור רכס רמים. במקביל, בוצעו מאמצים לכיבוי שריפת הענק שפרצה אתמול בגולן כתוצאה מירי טילים. בערב, שריפות ענק פרצו גם בקריית שמונה והסביבה - וציר 85 נחסם לתנועה. המבקר אנגלמן בסיור בק"ש: "מדינת ישראל נטולת אסטרטגיה לטווח קצר וארוך"

זמן צפייה: 00:19

אחרי המטחים לצפון הארץ, לוחמי האש פעלו היום (שני) לכיבוי שריפה באזור רכס רמים. מכבאות והצלה לישראל נמסר כי 11 צוותי כיבוי מתחנת גליל-גולן פועלים משעות הבוקר לכיבוי השריפה. הצוותים, בפיקוד ממלא מקום מפקד התחנה סגן טפסר אלי מור, הצליחו לבלום את התפשטות האש סמוך לקו הבתים במושב מרגליות, בתנאי שרב ורוחות ערות, כשכל העת נשמעים התראות במרחב.

בערב, התפתחו שריפות חדשות בגול הצפון. 10 צוותי כיבוי נפרסו בקריית שמונה במטרה להגן על קו הבתים בעקבות שריפות ענק שפרצו באזור בעקבות נפילות רקטות ששוגרו מלבנון, ובנוסף פועלים לוחמי האש של כבאות והצלה בקרן נפתלי, עמיעד ומבוא חומה, וכן בתל סאקי בגולן. המשטרה חסמה לתנועה את ציר 85 בין צומת עמיעד למחלף קדרים בשני הכיוונים.

סגן טפסר אלי מור: "לוחמי האש פועלים כבר שעות ארוכות בלחימה בלהבות שסיכנו את קו הבתים במושב מרגליות, כשכל העת נשמעים התראות ויירוטים במרחב. במאמץ רב הצליחו הכוחות לבלום את האש ומנעו ממנה להתפשט לבתים. הלוחמים עדיין במאמץ להשגת שליטה".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2406031453' autoplay='0' credit='' desc='השריפות ברכס רמים' poster='' kid='1_1te0ycir' duration='36']

בתוך כך, מבקר המדינה מתניהו אנגלמן קיים היום סיור בקרית שמונה, נפגש עם ראש העיר אביחי שטרן, ראש מועצת מבואות חרמון בן בן-מובחר ועם ראש מועצת מטולה דוד אזולאי. המבקר אמר בסיור: "התחושה היא שממשלת ישראל לא מתייחסת לטיפול בתושבי קריית שמונה כמשימה של הממשלה. הם הותירו את הטיפול בתושבים לעירייה וגורמי הממשלה לא נמצאים ולא מטפלים בצרכי התושבים. לא יכול להיות שאלפי ילדי קרית שמונה יחוו שנה אבודה נוספת. מדינת ישראל נטולת אסטרטגיה לטווח קצר וארוך".

"חייבת להתגבש כבר עתה תוכנית ליום שאחרי מבחינת החזרת התושבים הביתה והשיקום הנדרש. ולצד זאת - עיסוק בהווה. המציאות שהעירייה צריכה לאתר פתרונות למקומות לימוד בכל רחבי מדינת ישראל היא בלתי אפשרית. חייבת להיות התגייסות של שר החינוך בנושא. מדינת ישראל נכשלה בפינוי התושבים ולא מתקנת את הליקויים גם כעת. נדרשת עכשיו מעורבות, הן בליווי העיר על מפוניה והן בחשיבה על המחר", הוסיף אנגלמן.

קריית שמונה גבול הצפון מבקר המדינה מתניהו אנגלמן בסיור בק"ש
מבקר המדינה מתניהו אנגלמן בסיור בק"ש

עוד אמר המבקר: "אנחנו בביקורת המדינה שוקדים בימים אלו על שורה של דוחות בנושאי המלחמה. היו כאלה שאמרו - תחכו, תמתינו, אל תיכנסו עכשיו לביקורת. ואני אומר - לא! בעת הזו אזרחי ישראל חייבים את ביקורת המדינה. הביקורות הראשונות שנפרסם הן בסוגיית פינוי האוכלוסייה".

"אני קורא לראש הממשלה לא להסתפק באותה החלטת ממשלה ראשונית שעברה בנוגע לחיזוק הצפון. חייבים כבר עכשיו לדאוג להחלטת ממשלה שתעסוק ב"יום שאחרי", בהחזרת התושבים לבתיהם וביצירת מעטפת לשיקום ולחיזוק קריית שמונה וצפון הארץ. אני קורא גם לשרי האוצר והשיכון להידרש לנושא השכירות בקרב המפונים, כאשר יש מי שמנצל את מצבם לרעה. מכאן אני קורא גם לשר החינוך, לא יכול להיות שילדי קריית שמונה יישארו מאחור - זה נוגע לילדי הגיל הרך, שחלק מהמלונות סוגרים את המעונות שלהם, ולתלמידים שנאלצים ללמוד שלוש ימים בשבוע בלבד ונפגעים ממחסור במורים", הוסיף.