דרור נהרג בנפילה מחלון בברצלונה: "רצה לצפות בילדים משחקים"

משפחת סמדג'ה מבאר שבע, שבנה דרור בן ה-7 נפל אל מותו כשנשען על חלון בעת טיול משפחתי, סיפרה על הטרגדיה שפקדה אותה: "כשהתארגנו לארוחת הבוקר, בשנייה ארורה אחת הוא נפל אל מותו כאשר נשען על החלון. הוא היה ילד קסם, פיקח וחכם"

זמן צפייה: 01:29

שלושה ימים אחרי הטרגדיה שפקדה את משפחת סמדג'ה מבאר שבע במהלך טיול משפחתי בברצלונה, פרסמו היום (חמישי) יפעת וחגי, הוריו של דרור בן ה-7 - שנפל אל מותו מחלון - הודעה: "תכננו את הטיול שלנו בספרד במשך חודשים רבים. בבוקר הראשון של הביקור בברצלונה, בזמן שבו התארגנו לארוחת הבוקר, דרור שלנו שמע ילדים משחקים כדורגל בחוץ ורצה לצפות בהם מקרוב. בשנייה ארורה אחת הוא נפל אל מותו כאשר נשען על החלון".

"דרור, בן 7 במותו, הותיר אחריו הורים ושתי אחיות בנות 9 ו-3 וחצי. דרור היה ילד קסם, פיקח וחברותי ושופע חיוכים, טוב לב ורגיש לזולת. אהב מאוד בעלי חיים, לפתור חידות בחשבון ולטייל בטבע עם משפחתו. הוא אהד את קבוצת הכדורגל של הפועל באר שבע וזכה להיות עם אביו בניצחון הקבוצה בגמר גביע המדינה האחרון".

''רצה לראות ילדים משחקים כדורגל - ונפל''. דרור סמדג'ה
''רצה לראות ילדים משחקים כדורגל - ונפל''. דרור סמדג'ה | צילום: בהסכמת המשפחה

"קשה לנו מאוד ואנו אוספים את עצמנו כל רגע מחדש בשביל שתי הבנות היקרות שלנו. אנחנו רוצים להודות מכל הלב לכל המשפחה והחברים והחברות שעוטפים ועוטפות אותנו ועוזרים.ות לנו לא להרגיש לבד. לראש העיר מר רוביק דנילוביץ, לסגניתו ד"ר חפצי זוהר ולצביקה כהן ע.ראש העיר שמלווה אותנו באופן אישי, ולאנשים הרבים שעמלו ימים ולילות מול שלטונות ספרד להביא את דרור הביתה כמה שיותר מהר".

"תודה גדולה לרב דוד מחב"ד ברצלונה ולאשתו נחמה ולכל הקהילה הישראלית בברצלונה שעמדו לצידנו בימים הקשים שלנו בעיר זרה ודאגו שלא יחסר כלום לנו ולבנותינו. טוב הלב והנתינה האינסופית שמסביבנו מחזקת אותנו בסיוט שנקלענו אליו". המשפחה צפויה לחזור לארץ ביממה הקרובה ולערוך את ההלוויה".

משטרה בברצלונה. ארכיון
משטרה בברצלונה (sky)

האירוע התרחש ביום שני, סמוך ל-08:30 (שעון מקומי) בשכונת אישמפלה, הסמוכה לעיר העתיקה. לאחר חקירת נסיבות המקרה המשטרה המקומית קבעה כי מדובר בתאונה.

הרב מאיר שמעון בר חן, רבה הראשי של ברצלונה ומפקד זק"א ספרד, סיפר על האירוע: "מדובר באירוע כואב, ילד שנפש עם משפחתו בברצלונה ככל הנראה החליק ונפל מחלון החדר בגובה מספר קומות, כוחות הצלה שהוזעקו למקום ביצעו פעולות החייאה ממושכות אך בסופן נאלצו לקבוע את מותו. מרגע קבלת הדיווח אנו פועלים יחד עם משרד החוץ, שליח חב"ד בברצלונה ונציגי השגרירות מול הרשויות המקומיות בכדי לסייע בהליך שחרור גופתו של הילד לקבורה בישראל בהקדם האפשרי. אנו עומדים לצד המשפחה ומלווים אותם ברגעים הקשים כדי לסייע בכל האפשר".