שיחת האזהרה מהשב"כ לפעיל המחאה שנעצר: "שאף אחד לא ייפגע"

איש שב"כ התקשר לפני מספר חודשים לאיציק מדינה, שנעצר אמש בהפגנה נגד המהפכה המשפטית בפ"ת - והזהיר אותו: "אם תהיה פגיעה בנפש או באישיות מכל צד זה יכול להביא אותנו למקום שאף צד לא רוצה להיות בו"

זמן צפייה: 02:31

פעיל המחאה נגד המהפכה המשפטית, איציק מדינה, שנעצר ושוחרר אתמול (שני), קיבל לפני מספר חודשים שיחה מאיש שב"כ שהזהיר אותו: "אם תהיה פגיעה בנפש או באישיות מכל צד זה יכול להביא אותנו למקום שאף צד לא רוצה להיות בו".

איש השב"כ המשיך ואמר: "אנחנו רק מקווים לעורר את תשומת ליבכם, לכך שגם לעיתים כשאנחנו מנסים לעשות דברים טובים, אנחנו יכולים בצד הדרך להיות עסק מאוד משמעותי. מבחינתנו אם תהיה פגיעה בנפש או באישיות מכל צד זה יכול להביא אותנו למקום שאף צד לא רוצה להיות בו. מקווה שאתה שותף כמוני לדאגה הזו, אנחנו התאפקנו עד עכשיו אבל אנחנו רואים את הדברים בצורה מאוד מדאיגה וזה הסיפור".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2306271712' autoplay='0' credit='' desc='השיחה המלאה עם הפעיל' poster='' kid='1_28bbzkn0' duration='264']

מדינה המשיך והקשה על איש השב"כ, שאל אותו כיצד הוא הגיע למספר הטלפון שלו וניסה לברר פרטים נוספים. המתקשר אמר כי העיקר מבחינתו הוא "אחדות עם ישראל, שאף אחד לא ייפגע והזכות הדמוקרטית של כל אדם לצאת החוצה ולהביע את זכותו מבלי להרגיש סכנה".

כשנשאל האיש מדוע השב"כ מתקשר לאזרחים ומזהיר אותם, ענה: "אני מזמין אותך, כי לא כל אדם מקבל את הזכות הזו לקבל טלפון מאיתנו, אם אתה באמת מזהה משהו ורוצה לטפל בו תודיע. המטרה שלנו כארגון זה לוודא שאין פגיעה בנפש ואנחנו מזהים החמרה בשיח ואנחנו מתקשרים לאנשים שמשפיעים לדעתנו".

מתוך תיעוד הדריסה בפתח תקווה
מתוך תיעוד הדריסה בהפגנה פתח תקווה אמש

אתמול, נעצר מדינה בביתו ונלקח לתחנת המשטרה בפתח תקווה, שם הוא נחקר ולבסוף שוחרר. בעקבות המעצר, שבוצע על פי הטענות במהלך ארוחת הערב לנגד עיניהם של אשתו וילדיו של מדינה, פעילים רבים התאספו מחוץ לתחנת פתח תקווה והפגינו. תחילה טענו במשטרה כי המעצר נעשה בהוראת שב"כ, אך לאחר מכן מסרו: "על מנת להעמיד דברים על דיוקם, נציין כי שוטרי תחנת פ"ת עיכבו הערב לחקירה תושב העיר בעקבות מידע שהתקבל כי בכוונתו לבצע פעילות אלימה".

בתום חקירתו אתמול, אמר מדינה: "חמישה שוטרים דפקו בדלת כשהייתי בארוחת ערב עם ילדיי. יצאתי אליהם והם לקחו אותי לתחנה. אם דמיינתם שאנחנו נמצאים בדמוקרטיה – דמיינתם. אנחנו עמוק בתוך דיקטטורה".