"קודם עסקה - אח"כ תיסע": הפגנות בנתב"ג לקראת טיסת נתניהו לארה"ב

מפגינים התכנסו בנמל תעופה בן גוריון בקריאה לראש הממשלה לחתום על עסקה לפני נסיעתו לוושינגטון, שתוכננה לצאת הערב מנתב"ג - אך נדחתה ברגע האחרון ותמריא מחר בבוקר. משפחות חטופים: "נסיעה מיותרת של 'מר הפקרה' לוושינגטון - במקום לאשר עסקה לשחרור יקירינו"

זמן צפייה: 00:54

מחאות לקראת טיסת נתניהו לארה"ב: מפגינים רבים התכנסו הערב (ראשון) בנמל תעופה בן גוריון בקריאה לראש הממשלה לחתום על עסקה לפני נסיעתו לוושינגטון. טיסתו של נתניהו תוכננה לצאת הערב מנתב"ג, אך נדחתה ברגע האחרון ותמריא מחר בבוקר. יחד עם זאת, מארגני המחאה הודיעו כי ההפגנה תיערך כרגיל: "מאמינים כי ההודעה על דחיית הטיסה נועדה להטעות את המפגינים, ועשויה להשתנות שוב".

פורום משפחות להצלת החטופים מסר: "אנו מפגינים בשעה זו בנתב"ג נגד נסיעתו המיותרת של 'מר הפקרה' בנימין נתניהו לוושינגטון - במקום לאשר עסקה לשחרור החטופים". עוד נמסר כי המשפחות נאלצות להחזיק את שלטי המחאה בידיהן לאחר שמאבטחי רשות שדות התעופה הסירו אותם בכוח, "חרף העובדה שמדובר בהפגנה חוקית שתואמה עם המשטרה".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2407212009' autoplay='0' credit='' desc='הפגנת משפחות חטופים בנתב"ג' poster='' kid='1_jvgn8don' duration='76']

חטופים וושינגטון עסקה נמל תעופה בן גוריון הפגנות בנתב"ג נגד טיסת נתניהו לארה"ב
הפגנות בנתב"ג נגד טיסת נתניהו לארה"ב | צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90
חטופים וושינגטון עסקה נמל תעופה בן גוריון הפגנות בנתב"ג נגד טיסת נתניהו לארה"ב
הפגנות בנתב"ג נגד טיסת נתניהו לארה"ב | צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90

מוקדם יותר היום, לשכת ראש הממשלה הודיעה כי משלחת ישראלית תצא השבוע להמשך שיחות המו"מ: "רה"מ נתניהו קיים היום דיון מעמיק בנושא החטופים יחד עם צוות המשא ומתן ובכירי מערכת הביטחון, בו הנחה להוציא משלחת משא ומתן כבר ביום חמישי הקרוב".

שר הביטחון יואב גלנט בירך על ההחלטה, ומסר: "ראש הממשלה, בהצלחה בנסיעתך החשובה לארה"ב - בת בריתנו המרכזית. לאור ההישגים המבצעיים במלחמה, נוצרו התנאים ויש חלון הזדמנויות מוגבל למתווה לשחרור חטופים. גם אם ישנם חילוקי דעות, מערכת הביטחון כולה מגבה אותך במשימה להביא הסכם".

חטופים וושינגטון עסקה נמל תעופה בן גוריון הפגנות בנתב"ג נגד טיסת נתניהו לארה"ב
הפגנות בנתב"ג נגד טיסת נתניהו לארה"ב | צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2407212010' autoplay='0' credit='' desc='משפחות חטופים בנתב"ג' poster='' kid='1_26jkj7jx' duration='9']

אתמול, כבכל מוצאי שבת, התקיימו הפגנות במוקדים רבים רחבי הארץ למען החטופים ונגד הממשלה, בין היתר בצומת קפלן שבתל אביב, וסמוך לבית ראש הממשלה בקיסריה - ערב ביקורו המדיני בארה"ב. בהפגנה בקפלן, ראש האופוזיציה יאיר לפיד קרא לנתניהו להכריז על עסקת חטופים בנאומו בקונגרס: "אם אתה לא מודיע בקונגרס שיש עסקה – אל תיסע! שב במשרד שלך עד שייצא עשן לבן ותהיה עסקה. אל תיסע לוושינגטון בשביל לעשות עוד פעם הצגות. אם אין עסקה, אל תיסע!".

ראש הממשלה בנימין נתניהו
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: דודו בכר, פלאש 90
מטוס "כנף ציון"
מטוס "כנף ציון" | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

"קמפיין ההתקרבנות של נתניהו מיועד רק למטרה אחת - לסתום לנו את הפה! זה לא הולך לקרות. לא יפחידו אותנו ולא ישתיקו אותנו! גדול המסיתים בתולדות המדינה לא יחנך אותנו ולא יטיף לנו מוסר. הממשלה שלו לא תחזיק מעמד. זה כבר לא סדקים בקואליציה, זה שברים בקואליציה. אם זה לא יקרה עכשיו, זה יקרה בפגרה המחפירה והמיותרת בתולדות המדינה. אם זה לא יקרה בפגרה, זה יקרה מקסימום בנובמבר, מיד כשהכנסת תחזור", הוסיף לפיד.

הפגנות למען החטופים ונגד הממשלה בת"א
הפגנות למען החטופים ונגד הממשלה בת"א | צילום: רויטרס

בהצהרת קרובי חטופים בשער בגין מחוץ לקריה, עינב צנגאוקר, אמו של מתן החטוף בעזה, אמרה: "זהו היום ה-288 שבו בני משפחותינו נמצאים בגיהנום בעזה. יש עסקה על השולחן המוכנה לסגירה כבר כמה שבועות. אנחנו עומדים כאן היום, אחרי עוד שבוע מבוזבז שבו נתניהו שוב טרפד וגרר רגליים. הוא דחה דיונים, הכניס תנאים חדשים, הקשיח עמדות, וטען שלא צריכים להיות בלחץ, כי החטופים 'רק סובלים ולא מתים'. אלה אמירות מעוותות של ראש ממשלה מנותק שלא רוצה עסקה!".

עינב צנגאוקר בהצהרת קרובי חטופים מחוץ לקריה
עינב צנגאוקר בהצהרת קרובי חטופים מחוץ לקריה | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

"בניגוד לכל טענות הקש של נתניהו, בכירי מערכת הביטחון כבר הודיעו שאין מניעה ביטחונית לעסקה. כל המכשולים הביטחוניים הוסרו, נותרו רק מכשולים פוליטיים, פושעים ומופקרים. יש אדם אחד שעומד ביני לבין מתן - ובינינו לבין יקירנו. וזה ראש הממשלה שיותר חשוב לו להציל את כסאו מלהציל חיים! נתניהו – די לטרפד! לחטופים נגמר הזמן, ואחרי שהשגת את תמונת הניצחון שלך עם חיסול דף, חובתך להביא עסקה. צא עוד הערב לפני שאתה ממריא לארה"ב ותודיע שאתה מקבל את העסקה! בלי תנאים חדשים, בלי טריקים ובלי שטיקים!", הוסיפה עינב צנגאוקר.

הצהרת קרובי חטופים מחוץ לקריה בת"א
הצהרת קרובי חטופים מחוץ לקריה בת"א | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

בת דודו של עופר קלדרון, יפעת, אמרה: "אנחנו קוראים לגלנט, לראשי מערכות הביטחון ולחברי צוות המשא ומתן – תמשיכו להילחם על החטופים ואל תתנו לו לטרפד! ואם נתניהו שוב מטרפד את העסקה – צאו מיד לציבור ותגידו אמת! העם איתנו, העם רוצה את החטופים בבית, אנחנו קוראים לרוב השפוי בממשלה ולכל בעלי המצפון - תמשיכו לדחוף לעסקה! אל תתנו לנתניהו לטרפד אותה, ואל תתנו לקיצוניים בממשלה המנותקים מהעם, להקריב את בני משפחותינו למוות! בן דודי החטוף, עופר, אמר לבתו סהר שחזרה מהשבי 'לכי להפגנות, תילחמי' - אנחנו נלחמים להצלת בני משפחותינו, אבל זהו מאבק גם להצלת המדינה".