מובילת תנועת מחאה נעצרה בהפגנה מול בית מאי גולן - ושוחררה

מורן זר קצנשטיין, מייסדת "בונות אלטרנטיבה", הגיעה יחד עם פעילות התנועה למחות נגד המהפכה המשפטית מול בית השרה לקידום מעמד האישה בתל אביב, ועוכבה לחקירה יחד עם פעילה נוספת. "עשינו את הדבר הנורא מכל והגענו להפגין עם פעמונים"

זמן צפייה: 00:15

לאור הניסיון לקדם חקיקה חד צדדית שתוביל למהפכה המשפטית, המחאות החברתיות בארץ חוזרות ומתגברות. הבוקר (חמישי) נשים מתנועת המחאה "בונות אלטרנטיבה" הפגינו מול ביתה של השרה מאי גולן מהליכוד בתל אביב, ובמסגרת המחאה נעצרה מובילת התנועה, מורן זר קצנשטיין, יחד עם פעילה נוספת בשם מאיה שפיצר, ושוחררו לאחר כשעה של חקירה.

מתנועת "בונות אלטרנטיבה" נמסר: "עשינו את הדבר הנורא מכל והגענו להפגין עם פעמונים, מחאה חוקית ובלתי אלימה, מתחת לביתה של השרה מאי גולן. באנו להזכיר לה שגם היא יכולה להיות הנפגעת הבאה מהחקיקה האנטי דמוקרטית המסוכנת הזו. הצרה לקידום מעמד האישה פוגעת במו ידה במאבק למען זכויות נשים במדינת ישראל. היא חשבה ששפחות הן נשים כנועות, אנחנו באנו לגרום לה להתעורר ולהבין שהיא, כמו כל הנשים בישראל, הבאה בתור להיפגע מהחקיקה האנטי-דמוקרטית המטורללת הזו".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2306290850' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_l6kjt2rl' duration='18']

מארגון מחאה נוסף, כוח קפלן, נמסר: "בבוקר בו מועכבת על ידי המשטרה מורן זר קצנשטיין, ממובילות המאבק נגד הדיקטטורה, אנו מדווחים כי ראש ממשלת החורבן מקיים דיון חירום שכותרתו "הגבלות במרחב הציבורי". זהו המשך ישיר למעצרים ושליפת מפגינים מבתיהם, ולכוונה לחקור בכירים המתנגדים לשלטון. מניעת הפגנות נגד השלטון כי זה לא נעים לו, יש רק בדיקטטורה".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2306290841' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_852wn46u' duration='26']

יו"ר מפלגת העבודה מירב מיכאלי הגיבה על המעצר בחשבון הטוויטר שלה: "לעצור את מנהיגת בונות אלטרנטיבה? משטרת ישראל, נפלתם על הראש? אישה שמקדישה את רוב זמנה לקידום שוויון לנשים והגנה על נשים. התפקיד שלכם בעת הזו בהגנה על הדמוקרטיה הוא קריטי וחשוב. לא יכול להיות שתתנו לרוח הרעה של בן גביר, עבריין מורשע להזכירכם, לחלחל אל תוך שורות המשטרה. משטרת ישראל חייבת להיות ניטרלית ואובייקטיבית. אתם לא משטרה פוליטית".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2306290837' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_02keer3c' duration='14']