הקרב על הרכבת: יו"ר הדירקטוריון מנע הגעת בכירי האוצר לישיבה

יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל, משה שמעוני, מנע מבכירי האוצר להגיע לישיבה שבה יבקש למנות יועץ משפטי חיצוני - במטרה לקדם את פיטורי מנכ"ל הרכבת. בכירי האוצר מתנגדים להדחה וביקשו להגיע אך היו"ר, שמונה על ידי השרה רגב, סירב שישתתפו בדיון

שרת התחבורה מירי רגב
שרת התחבורה מירי רגב | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יו"ר דירקטוריון הרכבת משה שמעוני מנע הבוקר (שני) מבכירי משרד האוצר להגיע לישיבה שאמורה להתקיים בשעות הבוקר שבה הוא יבקש למנות יועץ משפטי חיצוני במטרה לקדם את הדחתו של מנכ"ל הרכבת מיכה מייקסנר.

יו"ר הדירקטוריון מונה על ידי שרת התחבורה מירי רגב והם מקדמים לאחרונה את פיטורי המנכ"ל בטענות שונות. בכירי האוצר מתנגדים להדחה וביקשו להשתתף בדיון ולהביע את עמדתם אך שמעוני סירב לאפשר זאת. בכירי האוצר אף כתבו מכתב חריף נגד ההדחה, אליה מתנגדים גם ברשות החברות הממשלתיות.

Whatsapp Image 2023 04 03 At 1
מנכ''ל רכבת ישראל מיכה מייקסנר | צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

בין שמעוני לבין המנכ"ל מייקסנר שורר מתח רב מהרגע ששמעוני מונה לתפקידו על ידי רגב. לפני כשנתיים ביקש שמעוני להעביר את כל החלטות הדירקטוריון לייעוץ משפטי חיצוני, ובכך לעקוף מבקר הפנים והיועמ"שית של הרכבת ובעצם להוביל לפיטוריו של מיכה מייקסנר. המהלך נעצר בזמנו על ידי בכירים באוצר וברשות החברות.

לפני כשבוע הוציא יו"ר הדירקטוריון מכתב חריף על כשליו של המנכ"ל, שלטענתו לא קידם רכש של קרונות חדשים, והחליט בפתיחת הליך הדחה נוסף. הישיבה היום, היא במטרה, כאמור, לכנס את הדירקטוריון ולמנות יועץ משפטי חיצוני שיאפשר את מהלך הפיטורים.