"אם אין מטוסים - צריך פיצויים": מפגינים סגרו נתיבים בכניסה לנתב"ג

עשרות מפגינים, מרביתם מורי דרך, פתחו במחאה בדרישה לקבל פיצויים על הגבלות התיירות הנכנסת בארץ. המשטרה ניסתה לפנות את הכביש בכניסה לנתיבי נתב"ג, שנחסמו על ידי אוטובוסים ורכבי אשכול. "נראה לכם שנחליף מקצוע?"

זמן צפייה: 00:17

עשרות מפגינים יצאו היום (שני) במחאה וחסמו נתיבים בנתב"ג, בדרישה לקבל פיצויים על הגבלות התיירות הנכנסת בארץ. את ההפגנה הובילו מורי דרך, במחאה על הפגיעה בפרנסתם בעקבות הגבלות הקורונה. במקביל, המשטרה ניסתה לפנות את הכביש בכניסה לנתיבי נתב"ג, שנחסמו על ידי אוטובוסים ורכבי אשכול.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-internal-part-2112131127' autoplay='0' credit='ארי מלניק עמותת מורשת דרך-מורי דרך בתיירות נכנסת' desc='ההגנה בנתב"ג' poster='' kid='1_plh8hce8' duration='23']

כזכור, המחאה נוצרה על רקע הדברים שנאמרו בדיון בישיבת הממשלה אתמול, שעסקה במאבק בזן האומיקרון. במסגרת הישיבה, שרת התחבורה מרב מיכאלי התייחסה לפגיעה בענף התיירות, ואמרה כי "לגיטמי להקריב את ענף התיירות, אבל צריך פיצוי".

ההפגנה בנתב''ג נגד הגבלות הקורונה לתיירות | צילום: ארי מלניק עמותת מורשת דרך-מורי דרך בתיירות נכנסת

שר האוצר אביגדור ליברמן אמר במסגרת אותה ישיבה, כי: "הבעיה היא המלונות הקטנים שהתבססו על תיירות נכנסת. שם צריך לבדוק מאזנים". בנוסף, אמר כי: "לגבי סוכני נסיעות ומורי דרך צריך לומר - תתחילו לשנות את המקצוע. מארבע וחצי מיליון תיירים ירדנו ל-200,000 וזה גם כשמסתכלים על התחזיות. חלק לא מבוטל ממורי הדרך כבר שינו תחום".

[brightcove_iframe video_id='news-video-news-flash-part-2112131152' autoplay='0' credit='חדשות 13' desc='ההפגנה בנתב"ג נמשכת' poster='' kid='1_munha2lo' duration='17']

לסיכום, אמר ליברמן בישיבת הממשלה: "אני לא רוצה להיות כמו בממשלה הקודמת שמפזרים כספים לכל מי שמרים את היד. גם בתחזיות הכי אופטימיות בשנת 2025 לא רואים אפילו מיליון תיירים".

השרה מירב כהן הוסיפה בדיון כי "עבודה היא הרבה מעבר לפרנסה, והדבר נכון שבעתיים למבוגרים שחוו אסון כמו אובדן של ילד. אנו פועלים בימים אלה על מנת לאפשר לכלל המבוגרים בישראל את החופש לבחור עד איזה גיל לעבוד. באופן עקרוני, אני מאמינה שיש לפטר אנשים רק על רקע תפקודם ולא על רקע גילם".