מיכאלי בישיבת הממשלה: "לגיטימי להקריב את התיירות"

הממשלה אישרה את עדכון מתווה הכיתה הירוקה ואת הארכת המגבלות ליוצאים ולנכנסים לישראל. שרת התחבורה התייחסה לפגיעה בענף והוסיפה כי "צריך פיצוי", שר האוצר ליברמן אמר: "סוכני נסיעות ומורי דרך צריכים להחליף מקצוע"

זמן צפייה: 05:57

הממשלה אישרה היום (ראשון) את עדכון מתווה הכיתה הירוקה ואת הארכת המגבלות ליוצאים ולנכנסים לישראל. לפי המתווה המאושר, המודל לא יחול על כיתה שבה אומתו שני תלמידים, ובמקרה של תלמיד אחד מאומת, יבצעו תלמידי הכיתה בדיקת PCR גם ביום השלישי. המודל לא יחול במקרה בו אומת בכיתה תלמיד עם חשד להדבקה בזן האומיקרון.

שרת התחבורה מרב מיכאלי התייחסה בישיבה לפגיעה בענף התיירות, בישיבת הממשלה שעסקה במאבק בזן האומיקרון, ואמרה כי "לגיטמי להקריב את ענף התיירות. אבל צריך פיצוי". שר האוצר אביגדור ליברמן אמר: "הבעיה היא המלונות הקטנים שהתבססו על תיירות נכנסת. שם צריך לבדוק מאזנים".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הממשלה מתנפחת: אושר מינויו של מאיר יצחק הלוי לסגן שרת החינוך

הטורנדו בארה"ב: מספר הנספים עלה ל-84, שישה נהרגו בקריסת מחסן של אמזון

"נתנו לי מתנה": הנער שאיבד את ידיו והפך לאלוף עולם

"לגבי סוכני נסיעות ומורי דרך צריך לומר: תתחילו לשנות את המקצוע", הוסיף שר האוצר, "מארבע וחצי מיליון תיירים ירדנו ל-200,000 וזה גם כשמסתכלים על התחזיות. חלק לא מבוטל ממורי הדרך כבר שינו תחום. אני לא רוצה להיות כמו בממשלה הקודמת שמפזרים כספים לכל מי שמרים את היד. גם בתחזיות הכי אופטימיות בשנת 2025 לא רואים אפילו מיליון תיירים".

השרה מירב כהן אמרה בדיון: "עבודה היא הרבה מעבר לפרנסה, והדבר נכון שבעתיים למבוגרים שחוו אסון כמו אובדן של ילד. אנו פועלים בימים אלה על מנת לאפשר לכלל המבוגרים בישראל את החופש לבחור עד איזה גיל לעבוד. באופן עקרוני, אני מאמינה שיש לפטר אנשים רק על רקע תפקודם ולא על רקע גילם".

מירב כהן
מירב כהן

לפי מתווה נתב"ג שאושר, תיאסר כניסת זרים לישראל מכל המדינות, למעט מקרים שיאושרו ע"י ועדת חריגים. ישראלים המוגדרים מחוסנים או מחלימים יבצעו בדיקת PCR עם הנחיתה בישראל שלאחריה ייכנסו לבידוד ביתי. ישראלים לא מחוסנים יבצעו בדיקת PCR עם הנחיתה בישראל, שלאחריה ייכנסו לבידוד ביתי. מי שלא יבצעו את הבדיקה הנוספת ביום השביעי, יידרשו להשלים בידוד מלא.

בפתח הישיבה התייחס ראש הממשלה נפתלי בנט להתפרצות הזן החדש בישראל, וטען כי "רק השבוע נפטרו באנגליה שני תלמידי חטיבת ביניים מאותה כיתה מאומיקרון" - משרד הבריאות הבריטי הבהיר כי "אין נתונים על מתים כתוצאה מהאומיקרון בממלכה". בהמשך, ד"ר סוזן הופקינס, בכירה במשרד הבריאות הבריטי, אמרה בריאיון ל-BBC כי "עוד מוקדם להסיק מסקנות".

בהקשר השפעות האומיקרון על ילדים אמר ראש הממשלה: "רוב ילדי ישראל כרגע לא מחוסנים, אפילו לא בחיסון הראשון. לכן, צאו ונצלו את הימים היקרים הללו. היום משרד הבריאות יחל בתכנית חירום להגברת ההתחסנות, כאשר החל מהבוקר מתקיים מבצע חיסונים בבתי ספר ברחבי הארץ".