תיקים, ארנקים - וצ'ק של מיליון ש"ח: הפריטים שאבדו השנה ברכבת

מחלקת האבידות של רכבת ישראל חשפה כי בשנה החולפת מעל 9,000 פריטים אבדו והושבו לבעליהם. בין הפריטים ניתן למצוא כאלף מכשירים סלולאריים ו-335 מזוודות. התחנות עם כמות האבידות הגבוהה ביותר: תחנות הקצה ירושלים יצחק נבון ובאר שבע

צ'ק על סך מיליון שקלים שאבד בתחנות רכב ירושלים יצחק נבון
צ'ק על סך מיליון שקלים שאבד בתחנות רכב ירושלים יצחק נבון | צילום: רכבת ישראל

מחלקת האבידות של רכבת ישראל מסכמת שנה, וחושפת היום (ראשון) כי בשנה החלופת מעל ל-9,200 אבידות החוזרו לבעליהם. עוד מפורסם כי האבידה בעלת הערך הכספי הגבוה ביותר שהוחזרה היא המחאה בנקאית על סך מיליון ש"ח שאבדה בתחנת ירושלים יצחק נבון, והוחזרה לבעליה.

בין הפריטים שאבדו והושבו על ידי מחלקת האבדות, ישנם 2,330 תיקים, 1,173 ארנקים, 1,110 טלפונים ומכשירים סלולאריים, 335 מזוודות, 881 תעודות מסוגים שונים (תעודות זהות, דרכונים, תעודות משרתי כוחות הבטחון וכ'), ו-1,204 שקיות שונות.

עמדת אבידות ומציאות ברכבת ישראל
עמדת אבידות ומציאות ברכבת ישראל | צילום: רכבת ישראל

עוד נמסר כי התחנות בהן מצטברות הכי הרבה אבידות הן תחנות נהריה, הרצליה, ירושלים יצחק נבון ובאר שבע, זאת מכיוון שתחנות אלה הן תחנות קצה בהן הרכבות מסיימות נסיעתם, ומרכזות אליהן את האבידות מנסיעות רכבת רבות. ממחלקת האבידות של רכבת ישראל נמסר כי הם מודים לנוסעים הרבים על שיתוף הפעולה, וכן לעובדי המחלקה ומתנדביה.

עוד נמסר כי המחלקה ממליצה לנוסעים לרשום על כבודתם שם וטלפון, כך שהליך השבת האבידה יקוצר, וכן להיערך לירידה בתחנת היעד המבוקשת מספר דקות טרם ההגעה לתחנה, על מנת לצמצם את הסיכוי שישכח חפץ כלשהוא.

עוד מבקשים ברכבת כי בכל מקרה של איבוד דבר מה ברכבת או בתחנה, יש לפנות באופן מיידי לצוותי התחנה או לפקח הרכבת, או למוקד השירות הטלפוני במספר *5770, וצוותי הרכבת יעשו כל שביכולתם לאתר את האבידה ולהשיבה לבעליה.