כ-146 אלף בת"א; משפחות שכולות מחו עם נרות ודגלים: "במותם ציוו"

שבוע 16 ברצף של מחאה: בתל אביב מפגינים המוני בני אדם, בהם הורים שכולים, שהקימו מיצג והניפו שלטים שעליהם נכתב, בין היתר: "במותם ציוו ישראל דמוקרטית". מפגינים חסמו לזמן קצר את איילון צפון באזור מחלף ההלכה. עימות באילת: "שמאלנים בוגדים"

זמן צפייה: 04:48

נמשכת המחאה נגד המהפכה המשפטית: גם הערב (שבת), זה השבוע ה-16, מפגינים מאות אלפים ברחבי הארץ. המוקד המרכזי, כבכל שבוע, הוא רחוב קפלן בתל אביב - שם מפגינים לפי הערכת CrowdSolutions עבור חדשות 13 כ-146 אלף בני אדם. המשטרה חסמה לתנועה רחובות רבים בעיר.

בתל אביב הקימו הורים שכולים מיצג בשם "במותם ציוו". ראש שב"כ לשעבר יובל דיסקין נאם, ואושיק לוי שר את "יונתן סע הביתה" לזכרו של יהונתן גפן, שהלך לעולמו השבוע. גם בחיפה מפגינים בני משפחות שכולות. באילת תועד אירוע אלימות במהלך הפגנה נגד המהפכה המשפטית. בתיעוד נראה אחד התושבים קורא לעבר המפגינים: "הזבל הזה - לא בעיר שלנו". ברקע נשמע אדם אחר קורא: "שמאלנים בוגדים". גם בירושלים מתקיימת מחאה מול בית הנשיא. סמוך ל-21:45 חסמו מפגינים את איילון צפון באזור מחלף ההלכה לזמן קצר.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2204231944' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד: עימות בין מפגינים לתושבים באילת' poster='' kid='1_qi313url' duration='']

טלי סלע, אחותו של סגן אבי מילר שנהרג בקרב בלבנון, נשאה דברים בהפגנה בירושלים: "30 שנה השכול הוא חלק מחיי. מעולם לא דמיינתי שאעמוד על במה ואספר עליו. מעולם לא דמיינתי שאזעק את כאבי בראש-חוצות. מעולם לא דמיינתי שאדבר בשמו. אני עושה זאת כי כמו רבים העומדים כאן אני מזהה את הסכנה הקיומית שלפתחנו. אני עושה זאת כי ממשלת ישראל מפירה את החוזה הבסיסי והיסודי שבין המדינה לבין אזרחיה".

עוד היא הוסיפה: "בשמו של חוזה זה, המגדיר את מדינת ישראל כמדינה דמוקרטית – ולא בשמו של שום חוזה אחר – התגייס אחי לצבא, ומסר, לאסוננו, את חייו. הפרתו של החוזה הזה היא הסיבה לכך שאני מדברת כאן היום בשמם של עוד רבים ששכלו את יקיריהם; הפרתו של החוזה הזה היא הסיבה לכך שאנו זועקים את מחאתנו בשם השכול שלנו".

מחאת ההורים השכולים בקפלן
מחאת ההורים השכולים בקפלן

הפגנת המשפחות השכולות בחיפה
הפגנת המשפחות השכולות בחיפה

הפגנות בתל אביב
הפגנות בתל אביב | צילום: רויטרס

הפגנות בתל אביב
הפגנות בתל אביב | צילום: רויטרס

החסימות מ-16:30 בתל אביב:

● רחוב קפלן מרחוב אבן גבירול עד דרך מנחם בגין לשני הכיוונים.

● צומת קפלן דרך מנחם בגין לצפון ולדרום (התנועה תופנה לשיקועים).

● רמפות גשר השלום לצפון ולדרום. (לא תהיה אפשרות לרדת לכביש 20 ).

● יגאל אלון - השלום למערב.

● יגאל אלון- תוצרת הארץ (כלי הרכב יופנו לרחוב תוצרת הארץ).

● השלום- תוצרת הארץ ( כלי הרכב יופנו מזרחה ).

● השלום - עליית הנוער למזרח.

● יגאל אלון - השלום לדרום.

● יגאל אלון - יצחק שדה לצפון.

● יצחק שדה - המסגר לצפון.

לא תתאפשר יציאה מרחוב בן אביגדור לרחוב המסגר.

הרחובות מיגאל אלון: עמינדב, קרמניצקי, תובל, ויקי שירן והיציאה מתחנת הדלק - התנועה תתאפשר מרחוב הסוללים.

עקב החסימות הצפויות ייתכנו עומסי תנועה גדולים ברחבי המחוז. יש להישמע להוראות השוטרים המוצבים במחסומים ולהשתמש בדרכים חלופיות.