אלפים בעצרת משפחות החטופים בת"א: "להחזיר אותם הביתה"

מטה משפחות החטופים קיים הפגנה מול הקריה בתל אביב בהשתתפות אלפים. מוקדם יותר הגיע גל הירש למקום - וגורש בצעקות: "ביזיון". תום פטרובר, סולן "היהודים", התייחס לחטיפתו של איש הסאונד של הלהקה, גיא אילוז, ואמר בקול שבור: "מתפללים שהוא מחזיק מעמד ושיחזור בריא ושלם"

זמן צפייה: 01:42

ארבעה שבועות נמצאים 241 ישראלים וזרים, בהם נשים, קשישים וטף, בשבי חמאס ברצועת עזה, והערב (שבת) קיים מטה משפחות החטופים הפגנה ברחבת מוזיאון תל אביב, מול הקריה, בסופו של היום ה-29 למלחמה - תחת הכותרת: "נתניהו, גלנט, גנץ: החיים שלהם בידיים שלכם". הבוקר יצא לדרך מסע אופנועים למען שחרור החטופים, ומוקדם יותר הגיע הממונה על נושא החטופים והנעדרים, גל הירש, למקום - וגורש בצעקות: "ביזיון". יהודה פוליקר, "היהודים" ו"כנסיית השכל" הופיעו בעצרת. תום פטרובר, סולן "היהודים", התייחס לחטיפתו של איש הסאונד של הלהקה, גיא אילוז, ואמר בקול שבור: "אנחנו מתפללים שהוא מחזיק מעמד, ושהוא יחזור בריא ושלם".

[brightcove_iframe video_id='news-part-2304111747' autoplay='0' credit='שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים' desc='תום פטרובר, סולן "היהודים", על טכנאי הלהקה שנחטף: "מקווה שהוא מחזיק מעמד"' poster='' kid='1_67jxx3i5' duration='57']

[facebook_embed post_url='']

מורן אלוני, אחיה של החטופה דניאל אלוני, אשר תועדה בסרטון שפרסם חמאס בתחילת השבוע, אמר היום: "לפני כמה ימים ראיתי את אחותי דניאל, והיא בחיים, והיא כועסת, וגם אני, וגם אנחנו. היא כועסת שעוד רגע חודש הם בשבי חמאס, היא כועסת, ואנחנו כועסים, כי אנחנו לא יודעים מה מצבם. הצלב האדום לא נכנס לשם עדיין, ואנחנו מאפשרים עזרה הומניטרית בעזה, ואני לא מבין את זה. אני לא מבין איך יכול להיות שבכלל מדברים על משא ומתן כשילדים עוד נמצאים שם, כשחטופים אזרחים עוד נמצאים שם. זה מכעיס"

"חברים ואני ארגנו מסע אופנועים, כי אני חושב שהזמן לאבל ולעצב צריך להסתיים, וצריך לעבור לכעס ולפעולה", הוסיף, "צריך ללחוץ על הממשלה הזו להתחיל לדבר בכוח, לשחרר את כולם, את כל החטופים, את כל הילדים, לפני שבכלל מתחילים לדבר על איזשהו משא ומתן, על איזשהו שיח. וגם העולם צריך להבין שיש שם ילדים, ואין שיח לפני שהם חוזרים אלינו".

הפגנת משפחות החטופים אתמול בתל אביב
הפגנת משפחות החטופים אתמול בתל אביב | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90
הפגנת משפחות החטופים אתמול בתל אביב
הפגנת משפחות החטופים אתמול בתל אביב | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

לסיום אמר אלוני: "אני רוצה לומר לעולם שאם זה לא מפסיק כאן, זה ימשיך לכולם, לכל מדינה ומדינה, ואנחנו דורשים את השחרור המיידי של כולם. כל אדם שנחטף או נרצח יש לו קשר למישהו במדינה הזאת, לא יכול להיות שלא כל המדינה זועקת את זה".