מחאת "צדק לרפאל": רימוני הלם, בקת"בים ואבנים, שוטר נפצע קשה

מאות מפגינים חסמו לזמן קצר את נתיבי איילון והתעמתו עם שוטרים - שבתגובה השליכו רימוני הלם. 6 שוטרים נפצעו, בהם אחד שנפגע באורח קשה מחפץ חד שהושלך לעברו. אזרח נפגע מבקבוק תבערה. מוקדם יותר חסמו מפגינים את איילון, 4 נעצרו

זמן צפייה: 01:09

גם הערב (רביעי), זו הפעם השלישית, מפגינים מאות בני אדם ברחוב קפלן שבתל אביב במחאה על טיפול הרשויות בחקירת תאונת הפגע וברח בנתניה, שבה נהרג רפאל אדנה, בן ארבע. במקום פרצו עימותים קשים בין מפגינים לשוטרים, ומהמשטרה נמסר כי שישה שוטרים נפצעו, בהם אחד במצב קשה שנפגע ראשו בחפץ חד שהושלך לעברו ושוטר נוסף שנפצע קל מאבן שהושלכה לעברו. בנוסף, אחד המפגינים נפגע מבקבוק תבערה. חלק מהמפגינים הצית מדורות בצומת קפלן. השוטרים זרקו רימוני הלם לעבר המפגינים ופרשים הובאו למקום. סמוך ל-20:45 נחסמו לתנועה נתיבי איילון בשני הכיוונים - ונפתחו כעבור זמן קצר. ארבעה מפגינים נעצרו לחקירה בחשד להפרות סדר ולתקיפת שוטרים.

[brightcove_iframe video_id='news-part-2330082300' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד: מפגין משליך בקבוק תבערה במחאה בת"א' poster='' kid='1_7erj676r' duration='10']

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2308302252' autoplay='0' credit='' desc='עימותים קשים בהפגנה' poster='' kid='1_warg2cyr' duration='13']

השוטר שנפגע מאבן
השוטר שנפגע מאבן | צילום: דוברות המשטרה
מחאת ''צדק לרפאל'' בת''א
מחאת ''צדק לרפאל'' בת''א | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90
מחאת ''צדק לרפאל'': מפגינים צועדים על איילון
מחאת ''צדק לרפאל'': מפגינים צועדים על איילון | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

בריאיון לתוכנית "אמנון בחמש" אמר זיו אדנה, אביו של רפאל: "עוד כשהייתי בבית החולים ונלחמתי על חייו, טענתי שמשהו לא מסתדר. המשטרה טענה שהיא השתמשה בטכנולוגיה הכי מתקדמת שלה - אבל אחרי זה אף אחד לא פנה אלינו. ידעתי מלכתחילה שיש גזענות כלפי אתיופים". זיו אף טען כי מפקד מחוז מרכז במשטרה אמר לו כי החקירה בתיק מתקדמת לאט מכיוון "שיש הרבה תיקים".

"הילד שלי הופקר על הכביש", הוסיף האב, "אני רוצה שהמשטרה תעשה את העבודה שלה בצורה טובה והפרקליטות לא תתנער מאחריות. יש היררכיה ברורה והפרקליטות צריכה להוריד הוראה למשטרה וידרשו לסתום את כל החורים בחקירה".

רפאל אדנה בן ה-4 שנדרס למוות בנתניה
רפאל אדנה בן ה-4 שנדרס למוות בנתניה

מחאת "צדק לרפאל" מתקיימת בצל טענות בנוגע לרשלנות וטיוח בחקירת התאונה. בצעד חריג, הזמינה הפרקליטות את בני משפחת אדנה לפגישה ביום ראשון האחרון. במהלך הפגישה, נחשפו הוריו של רפאל לחומרי החקירה בעניינו, בהם 11 סרטונים שנאספו מהזירה. לאחר מכן, הפרקליטות אף החליטה על בחינה מחודשת בתיק - שבמסגרתה ייאספו פריטים ויזואליים נוספים ממצלמות אבטחה.

השוטר שנדקר במחאת ''צדק לרפאל''
השוטר שנדקר במחאת ''צדק לרפאל'' בשבוע שעבר | צילום: דוברות המשטרה

בשבוע שעבר כ-300 מפגינים מחו באותו הנושא, ברחוב קפלן בת"א גם כן. לזמן קצר חסמו המפגינים את נתיבי איילון, אך הם פונו מהמקום, ובאזור הורגשו עומסי תנועה כבדים. במהלך ההפגנה שוטר נדקר בצווארו על ידי אחד המוחים.

בתוכנית "הצינור" נחשף כי בעלת הרכב שדרס את רפאל היא היידי פסלר, רופאת שיניים בת 56 מנתניה. אמה של היידי, קרול בת ה-80, היא הנהגת שדרסה והפקירה את רפאל על-פי החשד.