קריאות למרי ושירי הלל למחבלים: סטודנטים הפגינו באונ' ת"א

עשרות סטודנטים הפגינו באוניברסיטת תל אביב במחאה על פעילות צה"ל בג'נין בשבוע שעבר, וקראו בין היתר: "רק השהיד יכול לפתוח את שער אל-אקצה, פלסטין לא תיכנע". ההפגנה, שאורגנה ע"י תא מפלגת חד"ש באוניברסיטה, עוררה את כעסם של רבים. מהתאחדות הסטודנטים הארצית נמסר: "קוראים לבירור מעמיק של האירוע ומיצוי הדין עם המפגינים"

קריאות למרי ושירי הלל למחבלים: סטודנטים הפגינו באונ' ת"א
קריאות למרי ושירי הלל למחבלים: סטודנטים הפגינו באונ' ת"א | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

"שער אל-אקצה עשוי מפלדה, רק השהיד יכול לפתוח אותו. שמע ציוני שמע - פלסטין לא תיכנע. ברוח, בדם - נפדה את פלסטין", כך קראו מוקדם יותר היום (שני) עשרות סטודנטים באוניברסיטת תל אביב, בהפגנה נגד פעילות צה"ל בג'נין מיום חמישי האחרון, במהלכה נהרגו 9 בני אדם, רובם - מחבלים של הג'יהאד האיסלאמי.

ההפגנה, שעוררה את כעסם של רבים, במיוחד לאור רצף הפיגועים מסוף השבוע האחרון, אורגנה על ידי תא מפלגת חד"ש באוניברסיטה. הפעיל החברתי יוסף חדאד הגיע למקום והעמת עם הסטודנטים שהפגינו. גם חבר הכנסת מעוצמה יהודית, אלמוג כהן, נכח במקום.

בתגובה להפגנה, התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית פרסמה הודעה מטעמה בה קראה ל"בירור מעמיק של האירוע": "התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית מגנה את הפגנת התמיכה בטרור שהתקיימה הבוקר בכניסה לאוניברסיטת תל אביב. אנו קוראים לבירור מעמיק של האירוע ומיצוי הדין עם המפגינים. מדובר בקריאה לאלימות ובהסתה שחורגות מגבולות חופש הביטוי. אין מקום לתמיכה בטרור במוסדות האקדמיים בישראל".

מאוניברסיטת תל אביב נמסר: "אוניברסיטת תל אביב היא האוניברסיטה הגדולה והמגוונת ביותר בישראל ועל כך גאוותה. יחד עם זאת, בימים כואבים אלו, האוניברסיטה קוראת לציבור הסטודנטים לגלות סובלנות ולהימנע מקריאות שמעודדות אלימות ופגיעה בחפים מפשע. אשר להפגנה המדוברת, יצויין כי ההפגנה התקיימה בשטח פתוח לציבור מחוץ לאוניברסיטה, אשר בו הסמכות לאשר או להגביל קיום הפגנות הינו של המשטרה, ועל כן האוניברסיטה לא אישרה את קיומה של ההפגנה או הנאמר בה. כמו כן, ככל שבהפגנה נשמעו אמירות שהביעו תמיכה באלימות, יודגש כי האוניברסיטה מסתייגת ומגנה אמירות אלו".