למען הצעירים: הכוכבות שמתעדות את הסיפורים של ניצולי השואה

כחלק מפרויקט חדש בשיתוף פייסבוק ישראל וארגון "לתת", עדויות השורדים מועברות ב"סטורי" של אושיות האינסטגרם. "יש דור שלא מכיר את הסיפורים – האחריות שלנו היא להעביר אותם הלאה"

זמן צפייה: 07:20

בימי השגרה, מיליון העוקבים של נועה קירל ברשת האינסטגרם, נחשפים לקליפים ומותגים אותם היא מפרסמת. אבל הערב (רביעי) במסגרת פרויקט "מעלים זיכרון", ה"סטורי" של נועה נראה שונה לגמרי שכן היא אירחה בו את ניצולת השואה אסתר רוסק, שחשפה את עדותה הקשה על תופת השואה שעברה. 70 שנה מפרידות בין קירל לרוסק, אך מה שחיבר אותן, הוא הסטורי שהביא את העדות אל העוקבים הרבים מבעד מסך הטלפון. "זה מטורף שילד יפתח את הסטורי ביום השואה ויראה דרך הפורמט שהוא מכיר כל כך טוב, את הסיפורים של ניצולי השואה", אמרה נועה.

השחקנית עמית פרקש שלקחה חלק בפרויקט שפגשה את ג'ני רוזנשטיין ושמעה ממנה את העדויות הקשות, סיפרה על הפרויקט."אני חושבת שבני הנוער והילדים צריכים לדעת בזכות מה הם חיים פה ולהיחשף לסיפורי העדויות של הניצולים"

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

לוחם מג"ב שירה למוות באלחלאק עתר לבג"ץ: "מח"ש מתעמרת בי"

עדות ישועה: מנכ"לית בזק נזפה בי שהסיקור בוואלה גורם להפסדים

הרצח בקריית גת: הפסיכיאטר קבע שהאב החשוד לא כשיר לעמוד לדין

מאיה ורטהיימר וניצולת השואה
מאיה ורטהיימר וניצולת השואה

זו לא הפעם הראשונה שבה מנסים להנגיש את זיכרון השואה לדור הצעיר באמצעות הרשתות החברתיות. בעבר, סדרת סרטונים קצרים באינסטגרם בשם "הסטורי של אווה", זכו לפרסום נרחב ברשת. אך בניגוד לסדרת הסרטונים הידועה בה כיכבו שחקנים וניצבים רבים, בפרויקט "מעלים זיכרון" שנעשה בשיתוף פייסבוק ישראל וארגון "לתת", עדויות הניצולים מובאות כמו שהן ובגוף ראשון ."לצעירים קל מאוד לברוח מהתוכן הזה ולכן עשינו את החיבור הזה שיכול להיראות לא טבעי, בין הניצולים למשפיענים וליוצרי התוכן" מספרת סמנכ"לית תקשורת בפייסבוק ישראל, מעין שריג.

המטרה של הפרויקט היא לא רק לשתף את הדור הצעיר בזוועת הדור ההוא, אלא גם לגייס תרומות. צחי לנגר, סמנכ"ל השיווק של "לתת" רואה ביום הזה כהזדמנות: "כדאי שביום השואה הזה, נזכור את אלה שאיתנו והפכו להיות שקופים. לזכור את ניצולי השואה הנזקקים האלה שחיים איתנו וזקוקים לעזרה".