הפעם במרכז העיר: בולען נפער בכביש בתל אביב

שני נתיבים ברחוב אבן גבירול לכיוון צפון נחסמו למעבר כלי רכב, לאחר שבמשטרה התקבל דיווח על בולען שנפער בכביש. במקום נמצאים מהנדסים ופקחים, ציבור הנהגים מתבקש לבחור בדרכים חלופיות

זמן צפייה: 02:37

בולען נפער היום (ראשון) בפינת הרחובות אבן גבירול וצייטלין במרכז תל אביב, ולמקום הגיעו כוחות משטרה וכן מהנדסים ופקחים, כאשר שני נתיבים ברחוב אבן גבירול לכיוון צפון נחסמו למעבר כלי רכב. ציבור הנהגים מתבקש לבחור בדרכים חלופיות.

בעקבות גילוי הבולען, קבלן של נת"ע סגר את המקטע, וכעת מבוצעות במקום עבודות הנדסיות. על פי גורמי המקצוע בשטח, מדובר בשקיעה לא עמוקה, והעבודה תסתיים בתוך שעות. הקשר לעבודות על הקו הירוק של הרכבת הקלה נבחן.

כזכור, לפני כחודשיים נפער בולען בנתיבי איילון לכיוון דרום, סמוך למחלף השלום. העלייה לרחוב השלום הייתה סגורה במשך שבועיים לצורך בדיקות בטיחות, עד שנפתחה לתנועה לאחר פענוח תוצאות הבדיקות של תת-הקרקע שהתבצעו כדי לבדוק האם יש חשש לבולענים נוספים.

בולען באיילון
בולען באיילון | צילום: נתיבי איילון

כמו כן, לפני כשבועיים נפער בולען בחנייה של בניין מגורים בהוד השרון. באירוע לא נרשמו נפגעים. מהנדסים וגורמי עירייה העריכו כי בשל עבודות בבניין הורידו את העמודים התומכים - מה שלמעשה יצר את הסכנה. הבור עצמו היה בעומק כ-4 מטרים בחניון מינוס 1 של הבניין.

בולען בהוד השרון
בולען בהוד השרון | צילום: תיעוד מבצעי כבאות והצלה

מעיריית הוד השרון נמסר אז כי "בעקבות אירוע הבולען שנפער בחניון תת-קרקעי, מתבצעות כעת בדיקות הנדסיות מקיפות על מנת להבטיח את בטיחות המבנה. בהנחיית קונסטרוקטורים המלווים את האירוע, הטיפול המיידי שכבר החל, כולל מילוי בטון משני צדי קיר התמך המפריד בין הבניינים". עוד הצהירה העירייה לאחר המקרה כי "כל הדיירים שזקוקים לכך יקבלו דיור חלופי ומענה לכל צורך נוסף שיתעורר".