"ברוך הבא לאלקטרז ביבי": מיצג המחאה שמחכה לרה"מ בסן פרנסיסקו

ראש הממשלה נתניהו עדיין במטוס, בדרכו לארצות הברית, ומובילי המחאה נגד המהפכה המשפטית החלו בהכנות לקראת הגעתו. המפגינים הקרינו על הכלא המפורסם אלקטרז שבסן פרנסיסקו מיצג מחאה עם הכיתוב "ברוך הבא נתניהו". סמוטריץ' הגיב: "המפגינים בחו"ל הם אכן פעילי BDS שפוגעים בישראל - הם חצו את כל הקווים האדומים"

זמן צפייה: 01:36

מובילי המחאה נגד המהפכה המשפטית הקרינו הבוקר (שני) מיצג מחאה על כלא אלקטרז המפורסם לקראת ביקור ראש הממשלה בנימין נתניהו בסן פרנסיסקו. נתניהו אמור לנחות בשעות אחר הצהריים (שעון ישראל) בקליפורניה ולהתחיל שם ביקור מדיני בן שישה ימים בארצות הברית. בסן פרנסיסקו הוא צפוי לפגוש את המיליארדר ובעלי טסלה וטוויטר, אילון מאסק.

במהלך ביקורו ימשיך נתניהו לניו יורק, שם הוא מתוכנן לקיים שורה של פגישות, ובראשן פגישה עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. את נתניהו צפויים "ללוות" מפגינים רבים נגד המהפכה המשפטית, שנמצאים בהיערכות גבוהה להפגנות לאורך כל השבוע הקרוב. הם ילוו את נתניהו עם נחיתתו בקליפורניה, בזמן פגישותיו בסן פרנסיסקו ואז גם בניו יורק.

ממובילי המחאה בעולם, ארגון UnXeptable, נמסר: "בעוד הבית בוער, נתניהו עושה את דרכו לביקור בארה"ב. לקראת הנחיתה המיועדת של הנאשם נתניהו ופמלייתו בסן חוזה, פעילי המחאה העולמית UnXeptable החליטו לארגן לנתניהו קבלת פנים בלתי נשכחת ולהזכיר לעולם במי מדובר - ראש ממשלה נאשם בפלילים שפועל להפוך את ישראל לדיקטטורה. במבצע לילי מסובך המפגינים היקרינו על הכלא המפורסם אלקטרז, אחד מסממני העיר, את הכתובת 'ברוך הבא ביבי'".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2309180808' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_ys968jaa' duration='30']

Whatsapp Image 2023 09 18 At 0
בנימין ושרה נתניהו עולים על המטוס לארה''ב | צילום: אבי אוחיון / לע''מ

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הגיב למייצג המחאה וצייץ: "המפגינים בחו"ל הם אכן פעילי BDS שפוגעים בישראל והתמיכה שהם מקבלים מגנץ ולפיד מוכיחה שגם הם חצו את כל הקווים האדומים. אופוזיציה למדינה, תתביישו לכם".

המפגינים בניו יורק קיימו התארגנות רחבה במטרה להפגין לאורך כל הביקור של רה"מ במדינה. הם יפגינו מחוץ לבית המלון שבו הוא שוהה, מחוץ לפגישה שלו עם ביידן, שגם במהלכה לדברי האמריקנים, הנושא של המהפכה המשפטית יהיה על השולחן, וגם - באירוע חסר תקדים, הם יפגינו מחוץ לנאום נתניהו בעצרת האומות המאוחדות.