מהומה בכנסת: מפגינים נגד הממשלה ניסו לפרוץ למשכן - ופונו

מהומה בכנסת: עשרות פעילים ופעילות נגד הממשלה, בהובלת תנועת "משנים כיוון", חסמו את כלל הכניסות הרכובות למשכן. המוחים דורשים לקבוע תאריך לבחירות. המשטרה מפנה בכוח את המפגינים. חמישה נעצרו. תיעוד

זמן צפייה: 03:06

עשרות פעילים ופעילות נגד הממשלה, בהובלת תנועת "משנים כיוון", חסמו אחר הצהריים (רביעי) באמצעות שרשראות את כלל הכניסות הרכובות לכנסת. המוחים קראו לקבוע תאריך לבחירות. בתיעוד מהמקום. נראים כוחות משטרה מפנים את המפגינים בכוח מהמקום.

מהמשטרה נמסר כי "מספר מוחים הפרו את הסדר הציבורי בשטח חסינות הכנסת בניגוד לחוק, כשניסו לקשור את עצמם לשערי הכניסה לכנסת ולחסום את דרכם של חברי הכנסת למשכן. בתוך כך, שתי מפרות סדר הצליחו לקשור עצמם לזמן קצר לרכב, שעמו חסמו את יציאת החירום לכנסת בניגוד לחוק. שוטרים שפעלו במקום וסייעו לאנשי משמר הכנסת הסירו את החסימה".

"לאחר שמפרי הסדר לא נשמעו להוראות השוטרים, ניתנה הוראת פיזור על ידי קצין משטרה, השוטרים פיזרו את המוחים והם הועברו בחזרה למדרכה להמשך מחאה כחוק. השוטרים עצרו חמישה מפרי סדר, וכוחות משטרה ממשיכים לפעול לשמירת הסדר הציבורי באזור, לאחר שכל הצירים שנחסמו נפתחו לתנועה תוך זמן קצר. כפי שהיה בעבר פעמים רבות, משטרת ישראל תמשיך לאפשר את חופש המחאה והביטוי לכל אדם בגבולות החוק, גם באזור משכן הכנסת בתחום ההפגנות המותר, אולם לא תאפשר כל התנהגות עבריינית והפרת הסדר הציבורי המבוצעת בניגוד לחוק"

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2403201640' autoplay='0' credit='אורי קורן' desc='' poster='' kid='1_wv1cg50w' duration='138']

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2403201629' autoplay='0' credit='אורנה קופרמן' desc='' poster='' kid='1_3b45sxbi' duration='15']

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2403201630' autoplay='0' credit='ברק דור' desc='' poster='' kid='1_uyg4zh76' duration='10']

חסימה בשער הכנסת
חסימה בשער הכנסת | צילום: ברק דור
חסימה בשער הכנסת
חסימה בשער הכנסת | צילום: אורנה קופרמן

ברקע הדיווחים על המגעים לעסקת חטופים, בערב שבת התקיימו ברחבי הארץ הפגנות נגד הממשלה ולמען השבת החטופים. המוקד המרכזי - ברחוב קפלן שבתל אביב. מחאות התקיימו גם בחיפה ובקיסריה, והמשטרה נערכה בכוחות גדולים. ההפגנה בקפלן נפתחה בדקת דומייה לזכר הנרצחים והנופלים. חלק מהמפגינים חסמו את נתיבי איילון - ופוזרו על-ידי המשטרה. בירושלים נעצרו שני מוחים. חלק מהמפגינים התיישבו על כביש וחסמו את התנועה.

כמו כן, כ-2,000 מפגינים צעדו מבית הנשיא בירושלים לעבר כיכר פריז, סמוך למאהל משפחות החטופים בבלפור, בדרישה לחתימת הסכם מיידי להחזרת החטופים והחטופות. בעצרת, בהובלת בני משפחות חטופים, נשאו דברים יבגניה קוזלוב וג'ניפר מסטר - אמו וחברתו של אנדריי קוזלוב, שנחטף ממסיבת "נובה"; מאי פרי אלביני, נכדו של חיים פרי, שנחטף מביתו בקיבוץ ניר עוז, ואל"מ במיל' טליה לנקרי.

"הממשלה חייבת להחזיר את כל החטופים, להחזיר את האמון בה ולהחזיר לאזרחים את תחושת הביטחון:", אמרה יבגניה קוזלוב. "היא חייבת לתקן את הטעות הנוראית שעשתה ב-7 באוקטובר. כל אדם חייב להיות בטוח שהמדינה תגן עליו כי המדינה קיימת למען אזרחיה ולא האזרחים למען המדינה. אנדריי הוא האהבה שלי, האושר שלי, הגאווה שלי. אני רוצה שבני יחזור חי ובריא. אני רוצה שהוא יחזור היום - שהוא יחזור עכשיו״.