"אין חג ואין סדר": רבבות מפגינים למען החטופים ונגד הממשלה

קרובי חטופים ומפגינים למען המאבק להשבתם קיימו עצרת ענק בת"א. מטה המשפחות: "בכל דור ודור חייב אדם לראות את עצמו כאילו הוא נמצא בעזה". במקביל התקיימו הפגנות נגד הממשלה בקפלן וב-55 מוקדים נוספים ברחבי הארץ בקריאה ל"בחירות עכשיו"

זמן צפייה: 02:07

רגע לפני חג החירות: עשרות אלפים הפגינו הערב (שבת) למען החטופים ונגד הממשלה. המוקד המרכזי, כבכל שבוע, הוא בתל אביב. "בכל דור ודור חייב אדם לראות את עצמו כאילו הוא נמצא בעזה", אמרו במטה המשפחות. במקביל, הפגנות נגד הממשלה התקיימו בצומת קפלן בת"א ובכ-55 במוקדים נוספים ברחבי הארץ מצפון עד דרום, בקריאה ל"בחירות עכשיו".

רובי וחגית חן - הוריו של החלל החייל איתי חן, שנחטף לעזה, אמרו: "אנו פונים לראשי הצבא והמדינה - מתי תחזירו לי את הילד? גם לחטופים החללים אין זמן! די להפקרה! למדינת ישראל תהיה תקומה ושיקום רק כשכל החטופים יוחזרו". הם הוסיפו: "ביום שבו קיבלנו את ההודעה על מותו של איתי, קיבלנו שיחות ניחומים מקשת רחבה של נבחרי ציבור אמריקנים - וגם הנשיא ביידן עצמו התקשר ודיבר איתנו. לא רק כי הוא מנהיג, אלא כי הוא קודם כל בן אדם. הוא דיבר איתי כמו שאבא מדבר לבן שלו, באכפתיות ודאגה. כשנשאלתי, התביישתי לענות שראש הממשלה שלי לא התקשר ולא התייחס".

רובי חן הוסיף: "אני פונה לראש ממשלת ישראל בשאלה פשוטה - מתי אתה מחזיר לנו את איתי כדי שנוכל לשבת שבעה עליו? מתי? מלא את חובתך המוסרית, הערכית והיהודית להחזיר את איתי שלנו לקבורה בישראל, כגיבור כפי שהוא ראוי לה! למשפחה שלך יש קבר בשביל יוני, גם אנו רוצים קבר! רוצים אותו בבית, אותו ואת שאר 132 החטופים שנשבו בשבי חמאס במשמרת שלך ובאחריות שלך. אנחנו עם אדיר שמונהג על-ידי ממשלה שלא ראויה לנו ובבחירות הבאות אני קורא לכולם לבחור במנהיגים שהם לפני הכול , בני אדם. רק ככה אולי נוכל להשתקם ביחד".

הפגנות בת"א חטופים מחאה נגד הממשלה בחירות תל אביב
הפגנות בת"א | צילום: איתי רון, פלאש 90

כמו כן, ראש האופוזיציה יאיר לפיד נאם הערב בהפגנה נגד הממשלה בחיפה, ואמר: "הממשלה הזו היא לא המדינה. הממשלה הזו היא אסון שקרה למדינה. בשביל להציל את מדינת ישראל, למען החטופים, למען הלוחמים, למען המפונים - אנחנו צריכים בחירות עכשיו". לפיד שאל: "האם מדינת ישראל היא ראש ממשלה מושחת ומסוכן שאיבד את הבלמים, שכל מה שמניע אותו זה להיאחז בכיסא ובלשכה - או שמדינת ישראל היא האזרחים שעומדים פה לפניי, שאכפת להם מספיק בשביל לצאת מאזור הנוחות שלהם ולהילחם על מה שהם מאמינים בו?".

ראש האופוזיציה הוסיף: "אנחנו עומדים פה יחד, ימנים ושמאלנים, דתיים וחילונים, סטרייטים ולהט"בים, אשכנזים ומזרחים, פריפריה ומרכז. הממשלה הזו עשתה הכל כדי להפריד ולסכסך בינינו. כל המהות שלה זה לגרום לנו לריב אחד עם השני, ובכל זאת באנו. באנו כדי להגיד - אל ייאוש מדינת ישראל. השינוי בדרך, הבחירות בדרך".

הפגנות בת"א חטופים מחאה נגד הממשלה בחירות תל אביב
הפגנות בת"א | צילום: איתי רון, פלאש 90

מתנועת "חופשי בארצנו", ממארגני ההפגנה בת"א, נמסר: "האיום האיראני מחדד גם הוא את הצורך בממשלה יציבה ואחראית שתדאג לביטחון אזרחיה, בניגוד לממשלת נתניהו ושר ה'דרדל'ה', איתמר בן גביר, שפוגעת באופן שיטתי בביטחון המדינה, מפקירה את החטופים ומובילה אותנו מאסון לתהום".

"רגע לפני חג החירות, כש-133 חטופים וחטופות עדיין נמצאים במעמקי מנהרות החמאס בעזה, ללא חירות וללא תקווה, תערך עצרת תמיכה במשפחות החטופים אשר תצא ממנה קריאה אחת - ממשלת ישראל חייבת לאשר עסקה להשבת כלל החטופים, עכשיו! לשחרר לחירות לפני שיהיה מאוחר מידי", הוסיפו המשפחות.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2004241935' autoplay='0' credit='' desc='דניאל אלוני ששוחררה מהשבי' poster='' kid='1_xy2mkx3u' duration='1164']

בתוך כך, דניאל אלוני, ששוחררה משבי חמאס, התייחסה לציון יום העצמאות השנה בריאיון לחדשות 13 - ואמרה: "הדלקת משואות? לאיזו תפארת של איזו מדינה?". עוד אמרה דניאל כי "מה שמתרחש כרגע זה לא 'ניצחון מוחלט'. אני רואה רק הפסד ותבוסה".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2404191738' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_pgngum2g' duration='16']

אתמול חסמו משפחות חטופים ופעילים נוספים את כביש 1 באזור מחלף ענבה למזרח, בקריאה לשחרורם המיידי של יקיריהם משבי חמאס בעזה. "אנו מבערים את מחדלי הממשלה על הפקרת יקיריהם בשבי חמאס ועל המכות שהביאו על הציבור, ובפרט ראש הממשלה אשר נתן לאינטרסים הפוליטיים שלו לנהל את המלחמה ולהקריב את החטופים", נמסר מטעם המשפחות.

מהמשפחות נמסר כי "ראש הממשלה אשר על ידיו דמם של 1,400 נרצחים ו-240 שנחטפו, הביא על הציבור מכות שלא ישכחו. יחד עם ממשלתו, הם החליטו להפקיר את יקירינו בידיהם האכזריות של ארגון הטרור חמאס. הוא הכשיל וטרפד את העסקאות, העדיף את שותפיו הקיצוניים בן גביר וסמוטריץ' על פני חיי יקירינו. כל זמן שאזרחי ישראל בשבי חמאס, ממשלת ישראל לא תחווה חירות - גם לא בפסח. נבער את הרע מקרבנו".