מארגני המחאה הודיעו: יום חמישי - "יום ההתנגדות לדיקטטורה"

מארגני המחאה נגד המהפכה המשפטית - "מטה המאבק בהפיכה המשטרית", השיקו קמפיין חדש תחת הכותרת "חובה להתנגד לדיקטטורה", וזאת - לקראת מה שהם מכנים "יום ההתנגדות לדיקטטורה" שיתקיים בעוד ארבע ימים בו יתקיימו צעדות, מחאות, הפגנות ושיבושים

מפגינים בדיזינגוף
מפגינים נגד המהפכה המשפטית (ארכיון) | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

מארגני המחאה נגד המהפכה המשפטית - "מטה המאבק בהפיכה המשטרית", השיקו הבוקר (ראשון) קמפיין חדש תחת הכותרת "חובה להתנגד לדיקטטורה", וזאת - לקראת מה שהם מכנים "יום ההתנגדות לדיקטטורה" שיתקיים ביום חמישי הקרוב. "קוראים לראשי המפלגות שלא להיכנס להידברות עד לגניזה מוחלטת של כל חוקי הדיקטטורה שהובאו ועצירת חקיקה חדשה", נמסר מטעמם.

עוד הוסיפו ממטה המאבק: "כנגד תוכנית הממשלה להפוך את ישראל לדיקטטורה הנשלטת בידי קיצוניים, נקדם בשבועות הקרובים מספר מהלכים, בקצב הולך וגובר, אשר ימנעו מהממשלה לממש את תכניתה לקדם בישראל הפיכה משטרית. לאף גורם אין את הזכות לקיים כל דיון על עתיד הדמוקרטיה הישראלית, עד אשר לא תהיה גניזה מוחלטת של כל החקיקה. אנו קוראים לכל אזרח ואזרחית לחשוב להצטרף להתנגדות כבר ביום חמישי הקרוב - יום ההתנגדות לדיקטטורה".

לדברי המארגנים, במהלך היום יתקיימו מאות מחאות ברחבי הארץ "נגד חקיקת הדיקטטורה". בין הצעדים שיינקטו: צעדות, מחאות, הפגנות ושיבושים ברחבי הארץ כפי שהתקיימו ביום רביעי האחרון. "ככל שהממשלה תדרוס אנחנו נתגבר ונשמור על הדמוקרטיה הישראלית. נבלום בגופנו ובנפשנו את הרס הדמוקרטיה הישראלית", טענו.

מאות אלפים מפגינים בתל אביב
מאות אלפים מפגינים בתל אביב, אתמול | צילום: גילי יערי, פלאש 90

אמש יוזכר, מאות אלפי ישראלים יצאו למחות בלמעלה מ-95 מוקדים ברחבי הארץ. בהפגנה המרכזית ברחוב קפלן בתל אביב נאמו, בין היתר, השרה לשעבר לימור לבנת וההיסטוריון פרופ' יובל נוח הררי. ההפגנה נפתחה בביצוע משותף של גלי עטרי וקורין אלאל לשיר "אין לי ארץ אחרת".

במקביל, בקואליציה נערכים להמשך החקיקה של המהפכה המשפטית, והבוקר ועדת חוקה, חוק ומשפט בראשות ח"כ שמחה רוטמן תחדש את דיוניה על "חוק יסוד: השפיטה", הצעת חוק המשלבת את חוק פסקת ההתגברות וחוק השפיטה, העוסק בביקורת השיפוטית של בית המשפט העליון על חקיקה רגילה.

מפגינים על איילון
מפגינים על איילון | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

מאוחר יותר, יתקיים דיון בוועדה המיוחדת בעניין "חוק דרעי" ובהצעת "חוק הנבצרות" של יו"ר הקואליציה אופיר כץ, במסגרתו רק הממשלה והכנסת יוכלו להכריז על נבצרות ראש הממשלה. כפועל יוצא, החוק ימנע מבית המשפט ומהייעוץ המשפטי לממשלה לדון בעניין נבצרותו של ראש הממשלה, שתתאפשר, כך לפי החוק, רק במצב של "אי-מסוגלות פיזית או נפשית של ראש הממשלה למלא את תפקידו".

בשעה 16:00, מליאת הכנסת תתכנס לדון ולהצביע על שינוי תקנון הכנסת, באופן שיאפשר להם להאריך את המועד להקמת הוועדה לבחירת שופטים עד לחודש יוני. בשעה 20:00, המליאה תצביע על חוק החמץ והחל משעה 23:00, המליאה תדון בחוק האזרחות. מחר בבוקר, המליאה תתכנס לדון בין היתר ב"חוק המתנות", שצפוי להיות מאושר עוד היום בוועדת שרים לחקיקה.