"צדק לרפאל": מחאה נגד הנהגת שדרסה ילד בן 4 וברחה

כ-300 מוחים הגיעו לצומת קפלן בתל אביב בדרישה להגיש כתב אישום נגד הנהגת שדרסה למוות את הילד רפאל אדנה בן ה-4 בנתניה לפני כשלושה חודשים. נתיבי איילון נחסמו לזמן קצר, באזור מורגשים עומסי תנועה כבדים

זמן צפייה: 07:02

כ-300 מפגינים הגיעו הערב (שני) לצומת קפלן בתל אביב, במחאה נגד העיכוב בהגשת כתב אישום נגד הנהגת שדרסה למוות את הילד רפאל אדנה בן ה-4 בנתניה לפני כשלושה חודשים. לזמן קצר חסמו המפגינים את נתיבי איילון, אך הם פונו מהמקום, ובאזור מורגשים עומסי תנועה כבדים.

בתוכנית "הצינור" נחשף כי בעלת הרכב היא היידי פסלר, רופאת שיניים בת 56 מנתניה. אמה של היידי, קרול בת ה-80, היא החשודה השנייה בתיק. לאחר התאונה התרבו סימני השאלה בתיק - מי נהג ברכב, ומדוע הן לא הגישו לילד הפצוע עזרה. "הילד שלי לא נולד רובינשטיין, והגזענות פה עולה דרגה", אמר היום זיו, אביו של רפאל, "אנחנו כל הזמן מופתעים מהגזענות אבל אני מפסיק להיות מופתע. למה כשזה מגיע לבן העדה האתיופית אין מצלמות?".

זירת הדריסה בנתניה
זירת הדריסה בנתניה

רפאל נדרס בשדרות בן גוריון בנתניה ב-6 במאי השנה בשדרות בן גוריון בנתניה, כאשר הרכב הפוגע נמלט מהזירה. אביו סיפר: "הסבא טייל איתם והחזיק ילד אחר ביד אחת ואת הילד השני. הם רק נכנסו לכביש - ואז בא הרכב והעיף את רפאל".

כעבור ארבעה ימים נקבע מותו של רפאל במרכז הרפואי לילדים שניידר, כאשר בינתיים נעצרו אם ובתה בשנות ה-50 וה-70 לחייהן בחשד שפגעו ברפאל וברחו מהזירה. מהחקירה עלה כי לאחר האירוע הן הגיעו למוסך במטרה לתקן את הרכב ולטשטש לכאורה את הראיות.

רפאל אדנה בן ה-4 שנדרס למוות בנתניה
רפאל אדנה בן ה-4 שנדרס למוות בנתניה

"אם יש צדק, שייתנו לה את העונש המירבי למען יראו וייראו", אמר אביו של רפאל אז לחדשות 13, "שאנשים יבינו שהם לא יכולים לעלות על ההגה שתויים, שהם לא יכולים לפגוע ולברוח". אמו של רפאל, שמחה, אמרה: "אני חסרת מילים. אני בהלם ודורשת שיימצו איתן את הדין. אין אופציה אחרת".