ניצב אבשלום פלד צפוי להתמנות למפכ"ל; ההכרזה - בימים הקרובים

פרסום ראשון: השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הכריע בימים האחרונים כי ניצב אבשלום פלד, כיום סגן המפכ"ל, יתמנה לתפקיד לאחר פרישתו של רב-ניצב יעקב שבתאי. אם לא יהיו שינויים של הרגע האחרון - השר צפוי להכריז על המינוי בימים הקרובים ולהביא אותו לאישור הממשלה

זמן צפייה: 01:20

פרסום ראשון: ניצב אבשלום פלד, כיום סגן המפכ"ל, אמור לקבל את תפקיד המפקח הכללי של משטרת ישראל לאחר פרישתו של רב-ניצב יעקב שבתאי. אם לא יהיו שינויים של הרגע האחרון - השר צפוי להכריז על המינוי בימים הקרובים ולהביא אותו לאישור הממשלה. הוא אמור לעבור סדרה של אישורים ואת הוועדה למינוי בכירים.

ניצב פלד, שמשרת במשטרה כבר 39 שנים, סומן מהרגע הראשון לתפקיד המפכ"ל, כשבן גביר מונה לשר. הוא החל את הקריירה המשטרתית בימ"מ ובמרוצת השנים כיהן בשורת תפקידים. בעבר עלו טענות על כך שהיו לו חריגות בנייה בבית, והוא גם עלה בהאזנת סתר של המשטרה בחקירה נגד איש ציבור שהואשם בשוחד. אבל למרות חקירת מח"ש - לא נמנע קידומו לדרגת ניצב.

מהמשטרה נמסר כי "מדובר באירוע שנבחן ונטחן עד דק עוד טרם קודם הקצין לדרגת ניצב לפני שמונה שנים, מאז ועד היום כיהן ניצב פלד כראש אגף ההדרכה וסגן המפקח הכללי. מדובר בקצין משטרה עתיר זכויות שמילא שורה ארוכה של תפקידי פיקוד בהצלחה רבה למען ביטחונם של אזרחי מדינת ישראל".

ניצב אבשלום פלד
ניצב אבשלום פלד | צילום: נתי שוחט, פלאש 90

יחד עם ניצב פלד הגיעו לקו הסיום גם מפקד מחוז מרכז, אבי ביטון, ומפקד מחוז דרום, אמיר כהן. בשבועות האחרונים נפגש בן גביר לא אחת עם ניצב פלד. לסביבתו הקרובה במשרד לביטחון לאומי זה די ברור שפלד הוא הנבחר ובן גביר חיכה לסיום חודש רמדאן כדי להכריז על כך.

מינוי נוסף הוא של ניצב-משנה אסי אהרוני, שצפוי להיות ראש חטיבת הדוברות כבר מחר - לאחר שהמפכ"ל שבתאי הסיר את התנגדותו. בתמורה לכך, עוזרו של שבתאי, סגן-ניצב ינון בנימין, צפוי לקבל דרגת ניצב-משנה למרות פרק הזמן הקצר שלו בדרגתו הנוכחית.

עוד קצין שאמור לקבל דרגה בקרוב הוא המזכיר הביטחוני של השר משה פינצ’י לדרגת ניצב, כשרק לפני חצי שנה קיבל דרגת תת-ניצב.