קרובי חטופים ומפגינים חסמו את איילון: "עסקה עכשיו"

משפחות חטופים ועשרות פעילים ופעילות ממחאת הנשים סגרו את הכביש באזור מחלף השלום, בדרישה להגיע להסכם. אתמול דרשו המשפחות ששרי קבינט המלחמה ייפגשו איתם באופן מיידי: "הפכנו לשקופים. ניזונים ממידע לא מהימן ומהטרור הפסיכולוגי של חמאס"

זמן צפייה: 00:29

קרובי חטופים ועשרות פעילים ופעילות ממחאת הנשים להשבתם חסמו הבוקר (חמישי) את איילון דרום באזור מחלף השלום. המפגינות הניפו את תמונותיהן של 19 החטופות המוחזקות בשבי: "במציאות שבה נראה כי עולים על סדר היום עוד נושאים ועניינים, נשים מכל רחבי הארץ דורשות להזכיר שאין דבר חשוב ודחוף יותר מהחטופים. כשמקבלי ההחלטות מורחים את סגירת העסקה - אנחנו לא מוכנות להירגע".

עוד נמסר ממחאת הנשים: "אנחנו לא מתייאשות, לא מוותרות וקוראות לכן ולכם ולהגיע לצעדת הענק ולהצטרף אלינו היום למחאה בכיכר דיזינגוף בתל אביב ב-18:30. לעמוד עם המשפחות, ולמען החטופות והחטופים. זו החובה שלנו, זו המדינה שלנו, זו האחריות שלנו".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2403140750' autoplay='0' credit='דנור אהרון' desc='חסימה באיילון' poster='' kid='1_obqczmtt' duration='23']

אתמול מסרו נציגי משפחות החטופים הצהרה ודרשו ששרי קבינט המלחמה ייפגשו איתם באופן מיידי. "קבינט המלחמה לא מוכן להיפגש איתנו, הפכנו לשקופים", אמרו נציגי המשפחות. "אנו ניזונים ממידע לא מהימן מאמצעי התקשורת בלבד, ומהטרור הפסיכולוגי האכזרי המופעל על-ידי חמאס.

כמו כן, ביום שני מועצת הביטחון של האו"ם דנה בממצאי הדו"ח על האלימות המינית של חמאס, כחמישה חודשים אחרי המתקפה על ישראל ב-7 באוקטובר, ולאחר שנאספו עדויות רבות על אודות פשעי המין של ארגון הטרור נגד קורבנות הרצח ונגד חטופים. בדיון השתתפו גם נציגי משפחות החטופים שהגיעו במיוחד לאירוע.

החסימה באיילון דרום
החסימה באיילון דרום | צילום: אליס הופמן

הנציגה המיוחדת של האו"ם לאלימות מינית באזורי סכסוך ומחברת הדו"ח, פרמילה פאטן, אמרה בדיון: "נמצאים כאן איתנו המשפחות של החטופים והחטופות. מה אפשר לומר להן? החוק הבינלאומי אוסר על לקיחת בני ערובה. אנשים ראו את יקיריהם נרצחים מולם בביתם ובמסיבת ה'נובה'. המעשים הללו כללו ירי, דקירות, כריתת ראשים והתעללות בגופות. יש מידע מובהק שמצביע על אונס ואלימות מינית שהופעלו נגד החטופות והחטופים. אנחנו מניחים שהמצב הזה ממשיך גם עכשיו".

על-פי דו"ח הפגיעות המיניות שביצעו מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר, שפרסם האו"ם לפני כשבועיים, "יש סיבות סבירות להאמין שאלימות מינית, בין השאר מעשי אונס ואונס קבוצתי, בוצעה במתקפת 7 באוקטובר", הן ביישובי והן בשטח המסיבה ברעים. עם זאת, הודגש כי לא ניתן לייחס את המעשים כולם למחבלי חמאס. עוד לפי הדו"ח: "ישנן הוכחות חותכות שחטופים וחטופות עברו פגיעות מיניות בשבי - וסביר להניח שאלה ממשיכות גם כעת". חברי ועדת החקירה של האו"ם בנושא הפגיעות המיניות מסרו: "אנחנו לא יכולים להגן על החטופים מפני הפגיעות הללו, לכן אנחנו קוראים להפסקת אש הומניטרית - במסגרתה ישוחררו חטופים מהשבי".