עימותים בין כוחות משטרה למפגינים בתל אביב, שניים נעצרו

לאור ההתקדמות במגעים וציון תשעה חודשים מתחילת המלחמה, משפחות חטופים מפגינות הערב בתל אביב ובערים נוספות. עימותים מתנהלים מול המשטרה, ומכת"זית הגיעה למקום. קודם לכן פנו בני משפחות לנתניהו: "ראינו איך טרפדת עסקאות ברגעי האמת. הלב שלנו בכל פעם התנפץ לרסיסים"

זמן צפייה: 01:17

בצל ההתקדמות במגעים לעסקת חטופים, משפחות חטופים מפגינות הערב (שבת) בקפלן בתל אביב. בנוסף, נערכות הפגנות בלמעלה מ-60 מוקדים שונים, בהם גם בירושלים. במהלך ההפגנה החלו עימותים בין מספר מפגינים לכוחות משטרה, ונחסמו לתנועה כבישים באיילון צפון. מכת"זית הגיעה למקום.

המשטרה הודיעה כי עצרה שני מפגינים בגין הפרת הסדר הציבורי, מאחר והדליקו מדורות על הכביש. בהודעה מטעם המשטרה נכתב: "למרות האישור שניתן ובשיח עם המארגנים לגבי מתחם מוסדר שנקבע לטובת המחאה, התקבצו מספר מפגינים על דרך מנחם בגין באופן בלתי חוקי, החלו לצעוד לעבר הירידה מכביש 20 לכוון צפון במחלף ארלוזורוב וניסו לחסום את הכביש ולהפר את הסדר תוך הדלקת מדורות על הכביש וליצור עימותים מיותרים עם השוטרים. לאחר שרוב המוחים התפזרו באופן טבעי ולאור הפרות הסדר של קומץ מפגינים, המשטרה נאלצה להכריז על הפגנה בלתי חוקית וביצעה שימוש באמצעי הפס"ד לפיזור ההפגנה".

בהצהרה שנשאו סמוך לקריה, מסרו משפחות חטופים: "נתניהו, ראינו איך שוב ושוב טרפדת עסקאות ברגעי האמת. הלב שלנו בכל פעם התנפץ לרסיסים. פעם אחת שים את טובת המדינה והאזרחים בעדיפות עליונה, על פני טובתך האישית. גלנט, דרעי, ראשי מע' הביטחון וצוות המו"מ, כל העיניים נשואות אליכם: אל תיתנו לו לטרפד שוב את העסקה. רוב מוחץ בציבור תומך בהחזרת החטופים ובסיום המלחמה עכשיו - העם בעד עסקה, העם רוצה להציל חיים. אנחנו קוראים לציבור, אם יש רגע אחד שבו צריך לקום מהספה ולהשמיע קול - הרגע הזה הגיע! זה עכשיו צאו לרחובות, תפעילו כל לחץ, אל תרפו".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2407062208' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_40d0tkwz' duration='14']

הצהרת משפחות חטופים בתל אביב
הצהרת משפחות חטופים בתל אביב | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90
חטופים ממשלה תל אביב מפגינים בת"א
מפגינים בת"א | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

עינב צנגאוקר, אימו של מתן שנמצא בשבי חמאס, פנתה לראש הממשלה בנימין נתניהו: ראינו איך שוב ושוב טירפדת עסקאות ברגעי האמת. הלב שלנו בכל פעם התנפץ לרסיסים, שלא תעז לשבור לנו את הלב שוב! אנחנו לא מוכנים לשמוע יותר על גורם ביטחוני או מדיני או שום גורם, די לטרפודים! כולם כבר רואים. זו חובתך להחזיר את כל האזרחים שהפקרת! פעם אחת שים את טובת המדינה והאזרחים בעדיפות עליונה, על פני טובתך האישית!".

בעצרת בתל אביב צפויים להשתתף בין היתר ששון גבאי ושירי מימון, וגם דניאל אלוני שחזרה מהשבי, ענת אנגרסט, אמו של מתן אנגרסט וחגית חן אמו של איתי חן ז"ל, יפעת הימן, אמה של ענבר הימן שנרצחה בשבי, סימונה שטיינברכר, אמה של דורון שטיינברכר ואיילת סמרנו, אמו של יהונתן סמרנו שנורה ונחטף.

ד״ר מעין שרמן, אמו של סמל רון שרמן, שנחטף חי לעזה ונרצח בשבי אמרה: "החטופים שלנו בעזה, ונתניהו וממשלתו ממשיכים לאחר ההפקרה שלהם, בהקרבת הכל וכולם בעבור שלמות הקואליציה. נתניהו הפקיר מאות אזרחים וחיילים בשבעה באוקטובר וממשיך להפקיר גם עכשיו את החטופים שעדיין נמצאים במנהרות החמאס. זו תהיה מורשתו - מפקיר החטופים".

עוד הוסיפה: "רונצ'וק שלי, יקירי בכורי, עבורך ובשמך אני עומדת כאן הערב. אבל לא רק את קולך שנלקח ממך באכזריות אני משמיעה אלא את קולם וקולן של אלה הנמקים במנהרות החמאס כבר תשעה חודשים. אני כאן הערב כי נתניהו חייב לקבל החלטה אמיצה, לעצור את מעגל ההפקרה, ולהחזיר את החטופים".

חטופים ממשלה תל אביב מפגינים בת"א
מפגינים בת"א | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

החל מהשעה 14:30 נחסמו  שד' שאול המלך מרחוב ויצמן עד רחוב דה וינצ'י לכיוון מערב, והחל משעה 16:00 נחסמו שד' שאול המלך מדה וינצ'י עד ויצמן למזרח.

החל מהשעה 17:30 ייחסמו לתנועת כלי רכב הרחובות הבאים: רחוב קפלן ייחסם מרחוב אבן גבירול עד רחוב מנחם בגין לשני הכיוונים, דרך מנחם בגין תיחסם משד' שאול המלך עד רחוב חשמונאים לשני הכיוונים, רחוב לסקוב ייחסם מרחוב קרליבך עד רחוב קפלן לכיוון צפון, רחוב הפטמן ייחסם מרחוב שפרינצק עד רחוב לסקוב לכיוון מערב, רחוב לאונרדו דה וינצ'י ייחסם מרחוב הפטמן עד רחוב קפלן לכיוון צפון, רחוב דובנוב ייחסם משד' שאול המלך עד רחוב קפלן לכיוון דרום, רחוב דניאל פריש ייחסם מרחוב אבן גבירול עד רחוב דובנוב לכיוון מזרח, שד' שאול המלך יחסמו מאבן גבירול לכיוון מזרח ועליות למחלף השלום יחסמו מצפון ומדרום

ייתכן כי במהלך הערב ייחסמו הרחובות הבאים: דרך נמיר מרדכי תיחסם מרחוב ארלוזרוב לדרום, ז'בוטינסקי (רמת גן) ייחסם מרחוב אבא הלל על פרשת דרכים לכיוון דרום, ז'בוטינסקי (רמת גן) ייחסם ביציאה מרחוב זיסמן לכיוון מערב, ערבי נחל (רמת גן) פינת אריאל שרון יחסם לכיוון פרשת דרכים, יגאל אלון יחסם מרחוב תוצרת הארץ לכיוון דרום, יגאל אלון יחסם מרחוב תובל לכיוון צפון, רחוב דרך השלום יחסם לתנועה מתוצרת הארץ לכיוון מערב ודרך מנחם בגין (מכיוון רמת גן) תיחסם מרחוב על פרשת דרכים למערב.