זעקת האם השכולה: "מרגישים שהמדינה שמה אותנו בצד"

רחל משה, אמו של עוז עזרא, ותמי תשובה, אחותו של ברק דוידי - שנרצחו על ידי מחבלי חמאס במסיבת ה"נובה" - התראיינו לחדשות 13 וסיפרו על הכאב והאובדן, על תחושת ההפקרה מצד המדינה - וגם על הרצון העז להנציח את יקיריהן. "תעזרו לי להכניס ספר תורה לבני, המשפחות גמורות ואין לאן לפנות"

זמן צפייה: 08:03

רחל משה, אמו של עוז עזרא, ותמי תשובה, אחותו של ברק דוידי - שנרצחו על ידי מחבלי חמאס במסיבת ה"נובה" בשבת השחורה, התראיינו לחדשות 13 וסיפרו על הכאב והאובדן, על תחושת ההפקרה מצד המדינה וגם על הרצון העז להנציח את יקיריהן, זאת ברקע תביעת הענק שהגישו 42 ממשפחות הנרצחים נגד המדינה.

תמי שיתפה: "אנחנו מרגישים שאת המשפחות של הנרצחים שמו ממש בצד. שום גורם בכיר לא עדכן אותנו בשום שלב, את החלקים על מה שקרה לברק הרכבנו מסרטונים שהופצו ברשתות. אנחנו רוצים תשובות איך קרה שבשנת 2023 חדרו כל כך הרבה מחבלים וביצעו טבח כזה ביקרים שלנו. איפה הייתה המדינה שנתנה לאח שלי להיות פצוע קשה במשך שבע שעות ולא באו להציל אותו. המשפחות במצב נפשי גמור, צריך לעזור להם קודם כל".

זירת הטבח במסיבת הנובה
זירת הטבח במסיבת הנובה

רחל הוסיפה: "אני עצובה וסוערת מאד. הבן שלי, בן הזקונים, נרצח במסיבה בתוך אוטו. אנחנו, כל המשפחה גמורים, חיים כמתים. אף אחד לא מתייחס אלינו. הביטוח הלאומי הקצה לנו פסיכולוגים אבל השיחות איתם נכנסות מאוזן אחת ויוצאות מהשנייה. התחושה היא שאין אף אחד לדבר איתו, שום מיזם הנצחה או מקום לבוא ולחלוק כבוד לנרצחים". היא הוסיפה בבכי כי "אני מבקשת עונש מוות למחבלים. למה המדינה דואגת להם, נותנת להם אוכל ומים, הכל, למה? תתעוררו".

"החלום הגדול שלי עכשיו הוא להנציח את עוז בספר תורה ואני מבקשת מהמדינה לעזור לי. יש לי מיזם שנתקע. אני צריכה סכום של 200 אלף שקלים להנציח אותו. רק שיעזרו לי להגשים את זה, אני לא מבקשת יותר שום דבר".