"תפסיקו עם המשחקים הפוליטיים": מחאות מחוץ לביתו של סער בת"א

בזמן שנמשכת סערת המגעים לצירופו לממשלה של סער ואיום הפיטורים של גלנט, מחאות פרצו מחוץ לביתו של יו"ר הימין הממלכתי, בקריאות נגד כניסתו לממשלת נתניהו. המוחים צעדו על דרך נמיר לכיוון שער בגין בקריה, שם אמור היה להתכנס הקבינט בשעה 21:00 - אך הישיבה נדחתה. גם קפלן נחסם לתנועה לזמן קצר, והמפגינים ממשיכים לצעוד דרומה

זמן צפייה: 01:09

אחרי סערת המגעים לצירופו לממשלה ואיום הפיטורים של גלנט: מחאות פרצו הערב (שני) מחוץ לביתו של יו"ר הימין הממלכתי ח"כ גדעון סער בתל אביב, בקריאות נגד כניסתו לממשלתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. דרך נמיר נחסמה לתנועה, וכוחות משטרה הגיעו למקום על מנת למנוע ירידה של מפגינים לאיילון. המוחים צעדו על דרך נמיר לכיוון שער בגין בקריה, שם אמור היה להתכנס הקבינט המדיני-ביטחוני בשעה 21:00 - אך הישיבה נדחתה. גם קפלן נחסם לתנועה לזמן קצר, והמפגינים ממשיכים לצעוד דרומה.

רז בן עמי שהוחזקה בשבי חמאס ושוחררה בעסקת הפעימות קראה לציבור להצטרף להפגנות, ואמרה: "אני הייתי שם. אוהד בעלי עדיין שם. אני מתחננת - צאו מהבתים. הם נחטפו בפיג'מות, תעזרו לנו. בואו איתנו לבגין, סייעו לנו להגיע לעסקה עכשיו". ממטה המשפחות נמסר: "לא מפקירים חטופים תמורת שיריונים! חדלו ממשחק הכסאות ותחזירו אותם הביתה, בעסקה עכשיו!".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2409162010' autoplay='0' credit='דוברות מטה המשפחות להחזרת החטופים' desc='שורדת השבי רז בן עמי בהפגנה מחוץ לביתו של סער: "סייעו לנו להגיע לעסקה עכשיו - צאו מהבתים!"' poster='' kid='1_ce3x2rf1' duration='18']

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2409161945' autoplay='0' credit='ישראל גבירצמן Israel Gvirsman' desc='המחאות מחוץ לביתו של סער' poster='' kid='1_k9se655a' duration='49']

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2409161943' autoplay='0' credit='ישראל גבירצמן Israel Gvirsman' desc='מפגינים מחוץ לביתו של סער בת"א' poster='' kid='1_tcd65m3e' duration='29']

כאמור, בלשכת נתניהו נערכים להרחבת הממשלה לקראת הרחבת המערכה בצפון, במהלך שככל הנראה יעבור דרך פיטורי שר הביטחון גלנט והכנסת סער לממשלה. גורמים בסביבת נתניהו אמרו היום כי הוא שוקל לפטר את גלנט "כבר בזמן הקרוב" בשל עמדתו בנוגע לחזית הצפונית. עם זאת, מקורות בליכוד אמרו כי "טרם התקבלה החלטה סופית, אבל זה קרוב". עוד נאמר כי נתניהו לוחץ להכניס את סער לממשלה - ומוכן לתת לו ארבעה שיריונים בבחירות הבאות. עוד לא סוכם אם סער יכהן כשר החוץ או שר הביטחון.

בלשכת נתניהו הכחישו את הדיווחים על משא ומתן עם סער: "הפרסומים לא נכונים". גם מצידו של סער נמסר כי "אין חדש". בלשכת סער הגיבו: "בניגוד לפרסומים בתקשורת: לא התנהל כל מו"מ על תוכן חוק הגיוס בין סער או מי מטעמו לבין המפלגות החרדיות או כל גורם אחר. ברמה העניינית - עמדת ח"כ סער הייתה ונותרה כי כל חקיקה צריכה להיות מבוססת על צרכי צה"ל ומתואמת עם מערכת הביטחון".

גדעון סער, בנימין נתניהו, יואב גלנט
גדעון סער, בנימין נתניהו, יואב גלנט | צילום: יונתן זינדל, חיים גולדברג / פלאש 90

ההחלטה לפטר את גלנט התקבלה כבר בסוף השבוע, והשאלה היא המועד - ולכן בלשכת רה"מ הוציאו הודעות הכחשה. סער רואה בכניסה את החזרה הרשמית שלו לליכוד לטווח הארוך, ולכן ביקש גם כניסה חזרה למוסדות הליכוד, והכנסת כל הפעילים שלו בחזרה למרכז הליכוד, אחרי שהוצאו משם עם הקמת מפלגת תקווה חדשה.

גם בתחילת אוגוסט אמרו גורמים במערכת הפוליטית ובסביבתו של ראש הממשלה כי כניסתו של סער לממשלה קרובה מאוד - זאת לאחר שבמרץ הודיע האחרון על פרישה מממשלת החירום. סער אמר אז כי "ניווט המערכה לא מקרב אותנו ליעדים" - והוסיף: "לא באנו לממשלה כדי לחמם כיסאות. הקבינט המורחב הפך לפרלמנט ממודר ממידע".