יפה יששכר נחתה בארץ: "רגע האמת – מאמינה שפוטין יחון את נעמה"

אמה של הישראלית שכלואה במוסקבה שבה לארץ לקראת ביקורו של נשיא רוסיה בהמשך השבוע, שצפוי לתת הצהרה בנושא. "השבוע אני אדע מתי היא משתחררת"

זמן צפייה: 01:46

יפה יששכר, אמה של נעמה יששכר שהורשעה בהברחת סמים ברוסיה, נחתה היום (ראשון) בארץ לקראת ביקורו של נשיא רוסיה פוטין שצפוי לתת הצהרה בנוגע לבתה. יפה אמרה כי "זה רגע האמת, השבוע אני אדע מתי היא משתחררת. אני מאמינה שהוא יחון אותה ויחזיר אותה הביתה כמה שיותר מהר".

עוד אמרה יפה כי "אני באמת רוצה ללכת לפגוש את ראש הממשלה, לחזק אותו ואני רוצה מאוד לכבד את הנשיא פוטין. זו התקווה וזאת האמונה ואני מודה לכולכם. נקווה שהדבר הבא יהיה עם העמה". כמו כן יפה ציינה שהיא עזבה את רוסיה בבכי "אני מתכוונת לחזור לרוסיה כי השארתי אותה שם ואם לא יהיו הפתעות אז אני אלך להביא אותה".

בתוך כך, שליחו של הנשיא פוטין מיכאל בוגדנוב יגיע ביום שלישי לישראל לקראת ביקורו. בוגדנוב ידון עם יועצי נתניהו בסוגיית נעמה יששכר ובתיאומים אחרונים לקראת הביקור.

לכתבות נוספות בנושא >> 

נתניהו: "מקווה שבביקור פוטין נשמע בשורות טובות לגבי נעמה"

פוטין צפוי להודיע על חנינה לנעמה יששכר בביקור בישראל

יפה יששכר, אמא של נעמה שכלואה במוסקבה
יפה יששכר, אמא של נעמה שכלואה במוסקבה | צילום: החדשות 13

עם הגעתה לארץ כתבה יפה פוסט בחשבון הפייסבוק שלה, בו הודתה לפעילים למען שחרורה: "אנו נמצאים בשבוע קריטי, שברירי ורגיש לגורלה של נעמה. במשך חודשים ארוכים, הצלחתם להביא את המודעות הציבורית לסיפורה של נעמה לשיא, והעליתם את הדרישה לשחרורה לגבהים חסרי תקדים. האווירה הצבורית שייצרתם במו ידיכם, הביאה גם את ממשלת ישראל לפעול לשחרורה של נעמה, וראש הממשלה התחייב בפומבי לעשות זאת".

"בעוד ימים אחדים יבקר הנשיא פוטין בישראל, ואני תפילה שהוא ייענה לבקשתי ולבקשת הציבור הישראלי כולו, וישיב את נעמה הביתה. בגלל רגישות המצב, ובגלל ההערכה והכבוד שאני רוכשת לעוסקים במלאכת המו"מ להשבתה של נעמה, ולאחר ששקלתי בכובד ראש את הדברים - הודעתי לפני דקות אחדות לראשי מטה המאבק, לבטל לעת עתה את כל פעולות המחאה שהם תכננו לימים הבאים. עשיתם עבודה נפלאה עד כה. זה הזמן לתת למשא ומתן בין המדינות להבשיל. אני אופטימית, תהיו גם אתם".

מוקדם יותר היום, ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע אופטימיות בדבר שחרורה של נעמה: "שוחחתי עם פוטין בענייה של נעמה יששכר, ואני מקווה שבזהדמנות הזאת של הביקור נשמע גם בשורות טובות בעניינה".

נעמה יששכר בתא זכוכית בדיון בערעור שהגישה
נעמה יששכר בתא זכוכית בדיון בערעור שהגישה | צילום: חדשות 13

ביום שישי פורסם בחדשות 13 כי נשיא רוסיה צפוי לתת הצהרה במהלך ביקורו בישראל ביום חמישי, הנוגעת לחנינה של נעמה. עם זאת, יששכר ככל הנראה לא תגיע יחד עם פוטין לישראל, אלא מאוחר יותר. אמה של נעמה, יפה יששכר, התבקשה לשמור על פרופיל נמוך.

מוקדם יותר, אמר נתניהו כי לאחר שיחת הטלפון שניהל לפני כן עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, הוא חש אופטימי יותר בנוגע לשחרורה של נעמה: "שוחחתי אתמול שוב עם הנשיא פוטין בעניינה של נעמה. הרגשתי שיש לו נכונות אמיתית להגיע לפתרון", אמר נתניהו. "אני הרבה יותר אופטימי. אני לא יכול לפרט, אבל אנחנו נמשיך לעשות הכל כדי להביא את נעמה הביתה. ועד אז, נמשיך לחזק את המשפחה שלה וגם אותה".