עינב צנגאוקר: "לא ניתן להפקיר אותם"; מפגינים חסמו כבישים

הפגנות נגד הממשלה ובעד השבת החטופים החלו הבוקר ונמשכו לאורך כל היום, במסגרת "יום שיבוש" לציון תשעה חודשים ממתקפת 7 באוקטובר. המפגינים צעדו לעבר בית ההסתדרות בתל אביב, חסמו כבישים בצומת עזריאלי והמשיכו להפגנות גם בירושלים. אימו של החטוף מתן צנגאוקר נשאה דברים כשהיא בתוך מיצג של כלוב שנישא באוויר: "עסקת חטופים היא הפתרון לכל מה שקורה במדינה"

זמן צפייה: 04:56

תשעה חודשים למלחמה: ברקע ההתקדמות במגעים לעסקה עם חמאס, מחאות ועצרות נגד הממשלה ובעד השבת החטופים נערכות היום (ראשון) ברחבי הארץ, במסגרת "יום שיבוש" עליו הכריזו ארגוני המחאה.

על במת הנאומים בתל אביב אמר אלמוג מאיר ג'אן, שחולץ מהשבי בחודש שעבר: "אני רוצה להודות לכם על האהבה שאתם מרעיפים עליי. זה נס גדול חזרתי לחיים בזכות הקרבה של רבים כל כך. יש עדיין שבויים בעזה וכל יום שם ארוך קשה ומכאיב, אומר מניסיון, אנחנו צריכים להחזיר אותם הביתה".

עינב צנגאוקר, אמו של מתן שחטוף בעזה, נשאה דברים כשהיא בתוך מיצג של כלוב, שנישא באוויר: "עסקת חטופים היא הפתרון לכל מה שקורה במדינה. היא תאחד, היא תחבר, היא תיתן פתרון לחזית בצפון". בפנייה לראש הממשלה נתניהו אמרה: "אנחנו לא ניתן לך להפקיר אותם, אין לך רשות".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2407072108' autoplay='0' credit='' desc='עינב צנגאוקר: "עסקת חטופים היא הפתרון לכל מה שקורה במדינה"' poster='' kid='1_iyc3rdw4' duration='47']

עינב צנגאוקר בכלוב בהפגנה בתל אביב
עינב צנגאוקר בכלוב בהפגנה בתל אביב | צילום: תומר נויברג, פלאש 90
מפגינים למען עסקת חטופים בתל אביב
מפגינים למען עסקת חטופים בתל אביב | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

הפגנות נערכו כבר משעות הבוקר, מול בתיהם של שרים וחברי כנסת בקואליציה. בין היתר, מפגינים נגד הממשלה כבר מחו מול ביתו של שר הביטחון יואב גלנט בעמיקם, מול ביתו של שר החינוך יואב כיש בהוד השרון ומול ביתו של יו"ר ועדת חוץ וביטחון יולי אדלשטיין. בסמוך לביתו של ח"כ אלי דלל (הליכוד) בנתניה נחסם כביש 57 לזמן קצר.

הפגנות נגד הממשלה ובעד שחרור החטופים
הפגנות נגד הממשלה ובעד שחרור החטופים | צילום: איתי רון, פלאש 90
הפגנות נגד הממשלה ובעד שחרור החטופים
הפגנות נגד הממשלה ובעד שחרור החטופים | צילום: איתי רון, פלאש 90

בשעות הצהריים הגיעו המפגינים אל צומת עזריאלי, והחלו בצעדה אל עבר בית ההסתדרות בעיר. המפגינים נגד הממשלה פרצו אל הכביש בצומת וחסמו אותו. באזור קפלן ארגון "בונות אלטרנטיבה" הציגו את מייצג "ילדה ילדה ילדה בשבי". בערב המשיכו הפגנות גם בירושלים מול מעון ראש הממשלה.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2407071918' autoplay='0' credit='מיצג בונות אלטרנטיבה' desc='' poster='' kid='1_hfgmfiv7' duration='12']

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2407071702' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_1p2rdxnp' duration='13']

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2407070721' autoplay='0' credit='אדיר סטופ ' desc='חסימת כביש בנתניה, מול ביתו של ח"כ דלל ' poster='' kid='1_w4wtcqfx' duration='88']