אלפים הפגינו בת"א וחיפה נגד הפלישה הרוסית: "תומכים באוקראינה"

מפגינים רבים יוצאי אוקראינה הגיעו למרכזי הערים למחות. המוחים קראו להפסיק את המלחמה, הניפו דגלי אוקראינה וצעדו לשגרירות הרוסית. אחד המפגינים סיפר: בתי בת ה-10 חודשים עדיין שם - אתגייס לצבא האוקראיני אם אצטרך

זמן צפייה: 02:15

מאות מפגינים פתחו במחאה הערב (שבת) בקריית הממשלה בחיפה ובכיכר הבימה בתל אביב נגד הפלישה הרוסית לאוקראינה. המוחים יצאו בקריאת תמיכה באוקראינה, הניפו את דגלי המדינה ושלטים עם כתובות באנגלית, שקוראים להפסקת הלחימה. בתל אביב המפגינים אף הגיעו למבנה השגרירות הרוסית כחלק מהמחאה.

אחד המפגינים הוא ולדימיר, שסיפר בשיחה עם חדשות 13 כי בתו בת ה-10 חודשים עדיין נמצאת באוקראינה. לדבריו, שלושת ילדיו האחרים נמצאים בארץ, אך אם יצטרך - הוא יצטרף לצבא אוקראינה כדי להגן על משפחתו.

ולדימיר, אחד מהמפגינים נגד הפלישה הרוסית לאוקראינה
ולדימיר, אחד מהמפגינים נגד הפלישה הרוסית לאוקראינה

קיריל קראטניק, חבר מועצת העיר חיפה, אמר כי מדובר במחאה נגד "אירוע שמעולם לא אמור היה לקרות". לדבריו, "זאת הפגנת תמיכה של אלפי אוקראינים שהגיעו לתמוך במדינה שהגיעו ממנה, מדינה חופשית שקיבלה עצמאות בשנת 1990 ורוסיה וארצות הברית הבטיחו לה הגנה - אך זה לא קרה. יש שם הרוגים שהם אנשים שלנו, ואנחנו נפגין כאן כל יום עד שהמצב ייפסק".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2202261937' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_sfte1tzi' duration='23']