הפגנות נגד הממשלה ברחבי הארץ; עימותים, מעצרים וחסימות בת"א

אלפי בני אדם מוחים ברחוב קפלן בת"א בדרישה לקיים בחירות בהקדם. אחרי שחלקם צעדו לדרך בגין וחסמו את הכביש - המשטרה הכריזה על הפגנה בלתי-חוקית ועצרה 7 מפגינים בחשד להפרת סדר. איילון נחסם בשני הכיוונים לזמן קצר. תיעוד חריג מת"א: דהר עם מפגין על מכסה המנוע, המשטרה חוקרת

זמן צפייה: 01:09

אחרי שבמוצאי השבת שעברה תועדה אלימות קשה בהפגנה נגד הממשלה, אלפים מחו הערב (שבת) ברחוב קפלן שבתל אביב, בקריאה לקיום בחירות בהקדם. המפגינים חסמו את דרך בגין ואת נתיבי איילון בשני הכיוונים למשך זמן קצר, 7 מהם נעצרו בחשד להפרות סדר. בין המוחים הייתה גם ראומה קדם, שאיבדה את בתה, תמר קדם סימן-טוב, בעלה יונתן, נכדותיה בנות ה-6 ארבל ושחר ונכדה עומר בן ה-4. הפגנות נגד הממשלה ולמען שחרור החטופים מתקיימות בשורת מוקדים ברחבי הארץ - מצפון עד דרום. 

תיעוד חריג מת"א: דהר עם מפגין על מכסה המנוע, המשטרה חוקרת

[brightcove_iframe video_id='news-part-24232211' autoplay='0' credit='חנה קופרמן' desc='ראומה קדם בהפגנה בתל אביב' poster='' kid='1_xp646c1p' duration='84']

ההפגנה נגד הממשלה בתל אביב
ההפגנה נגד הממשלה בתל אביב | צילום: רויטרס
ראומה קדם, שאיבדה את בתה תמר ובני משפחתה בטבח 7 באוקטובר, בהפגנה בתל אביב
ראומה קדם, שאיבדה את בתה תמר ובני משפחתה בטבח 7 באוקטובר, בהפגנה בתל אביב | צילום: רויטרס

מהמשטרה נמסר: "המחאה הערב אושרה ורחוב קפלן נסגר בחלקו. קבוצת מפגינים שאינה נמנית עם משפחות החטופים, החליטה להפגין בצומת קפלן. בעקבות זאת, קצין משטרה הכריז כי ההפגנה בלתי חוקית ועליהם לפנות את הצומת. חלקם לא נשמעו להוראות השוטרים, ו-7 מהם נעצרו".

מפגינים נגד הממשלה ברחוב קפלן בת"א
מפגינים נגד הממשלה ברחוב קפלן בת"א | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2303021904' autoplay='0' credit='' desc='משה רדמן: "80% מהציבור רוצה בחירות"' poster='' kid='1_sf0ypaez' duration='165']

משה רדמן, ממובילי המחאה, אמר מוקדם יותר לחדשות 13: "לפי כל הסקרים בחודשים האחרונים, 80% מהציבור רוצה בחירות. הם לא מגיעים להפגין במאות אלפים כי הם חוששים. האווירה בתקשורת של 'שקט, יורים' משתקת את רצון העם".

הוא הוסיף: "הממשלה הזאת לא דנה ביום שאחרי, לא מחזירה את החטופים, לא מעמידה תקציב נורמלי. סינוואר מתחזק כשהוא רואה מנהיג שהעם לא הולך אחריו. אם נלך לבחירות - נתניהו יתנתק מהכהניסטים ויחזיר את החטופים כדי להביא הישג".

עימותים בין מפגינים לשוטרים בהפגנה נגד הממשלה בקפלן בת"א
עימותים בין מפגינים לשוטרים, שבוע שעבר | צילום: איתי רון, פלאש 90

בהפגנה שהתקיימה במוצאי השבת שעברה תועדה אלימות קשה. פרש משטרה שצולם מצליף באזרח נחקר באזהרה במח"ש בחשד לתקיפת מפגין. כמו כן, מכת"זית הופעלה לראשונה מאז 7 באוקטובר - ופגעה בין השאר באילנה גריצווסקי-קמחי ששוחררה מהשבי ובאמו של החטוף מתן צנגאוקר. 21 מפגינים נעצרו אחרי שניסו לחסום את הכביש בצומת קפלן. מפכ"ל המשטרה רב-ניצב קובי שבתאי התייחס לאירועים ואמר: "קבוצה שאינה נמנית עם משפחות החטופים הצליחה לגרור אותנו לתמונות שאנחנו לא רוצים לראות; לא עמדה בסיכומים שהוגדרו - ועוררה פרובקציה".