ימי השיבוש חוזרים? ארגוני המחאה הכריזו על החרפת המאבק

במסיבת עיתונאים מיוחדת בהשתתפות כל ארגוני המחאה הגדולים, הכריזו מובילי המאבק כי יחריפו את הצעדים ויחלו בפעולות ממוקדות. כבר ביום שני הקרוב תתקיים הפגנה בנתב"ג וכן יהיו במהלך השבוע "פעילויות סמויות"

זמן צפייה: 02:34

מובילי המחאה נגד המהפכה המשפטית כינסו היום (שלישי) מסיבת עיתונאים ובה הכריזו על חידוש המאבק נגד החקיקה והחרפת הצעדים. אחת ממובילות המחאה, שקמה ברסלר, אמרה כי "אנחנו קוראים לקחת חלק בפעולות ממוקדות. נצא לפעילות אזרחית ומאבק על פי הבנתנו".

במסיבת העיתונאים השתתפו כל ארגוני המחאה הגדולים, ביניהם כוח קפלן, אחים לנשק, מאבק הנשים, מחאת ההייטקיסטים, מחאת הסטודנטים ועוד. הם הודיעו כי כבר ביום שני הקרוב תתקיים מחאה לא אלימה בנתב"ג ובנוסף יחלו פעולות מחאה ממוקדות.

Whatsapp Image 2023 06 27 At 1
ראשי ארגוני המחאה במסיבת העיתונאים

"אלה ימים קריטיים", פתחה ברסלר את דבריה. "מה שהתחיל לפני שבועיים כסלמי הולך ומתברר כבליץ חקיקה שיהפוך את ישראל לדיקטטורה דה פקטו כבר בשבועות הקרובים. ביום שני הקרוב, יום של הצבעות דיקטטוריות בכנסת, קבוצת כוח קפלן תוציא הפגנה חוקית ודמוקרטית בנתב"ג".

משה רדמן ממחאת ההייטקיסטים הוסיף: "זה הזמן להתנגד, זהי המלחמה החשובה במלחמות ישראל, המלחמה על נשמתה של ישראל, על החזון הישראלי, קרב פנים מול פנים של ערכי הציונות נגד ערכי הקיצוניות".

מחאת המילואימניקים אחים לנשק
מחאת המילואימניקים מול בית השר לוין | צילום: מחאת המילואימניקים אחים לנשק

אנשי מחאת המילואימניקים "אחים לנשק" הגיעו הבוקר למחות מול ביתו של שר המשפטים יריב לוין במודיעין. המפגינים הגיעו עם גדרות תיל, מיצג 'נקניק הדיקטטורה מבית מעדניית לוין' ושלטים עם הכיתוב "יריב מר של ישראל". שישה מהמפגינים נעצרו בחשד שהבעירו צמיג וניסו לחסום כבישים, והם יובאו להארכת מעצר בהמשך היום בתחנת משטרת ראשון לציון.

מטעם המוחים באירוע נמסר: "היום כבר ברור לכל מי באמת שולט במדינה הזו ומוביל אותה לאבדון. לוין אולי הצליח לחטוף את המדינה, אבל אנחנו נשחרר אותה מידיו. בשבועות הקרובים יתגבר המאבק על דמותה של המדינה, ועם ישראל נדרש להצטרף במלוא עוזו למאמצי השמירה על הדמוקרטיה".