השריפה בב"ש: שיפור במצבה של האם - מצבו של הפעוט קל

בעקבות השריפה שפרצה בבניין מגורים בעיר, האם בת ה-30 מטופלת בבית החולים וחזרה להכרה, כשבמקביל הפעוט מטופל בחמצן במחלקת הילדים. האם הספיקה לשלוח לבעלה הודעה: "אנחנו נשרפים, אני אוהבת אותך". בנוסף, משפחה בת שש נפשות מחורה פונתה לטיפול בעקבות הרעלת פחמן דו-חמצני

זמן צפייה: 02:34

אלמייה נברט בת ה-30, שנפגעה באורח קשה, ובנה סורפר בן השנה ושלושה חודשים, מאושפזים הבוקר (חמישי) בבית החולים סורוקה שבבאר שבע, בעקבות השריפה שפרצה אמש בבניין מגורים ברחוב דב יוסף בעיר. מצבה של נברט השתפר והיא חזרה להכרה. הפעוט מטופל בחמצן במחלקת הילדים, ומצבו קל. בעלה גירמה עלנה סיפר כי הספיקה לשלוח לו הודעה קולית: "אנחנו נשרפים, אני אוהבת אותך".

עוד סיפר בעלה כי לא היה נוכח בבית בזמן השריפה: "הייתי בקריית גת אצל אחי. כשהגעתי היא התקשרה אליי דרך הוואטסאפ וניתקה. היא שלחה הודעה קולית 'אנחנו נשרפים, אני אוהבת אותך'. התקשרתי למשטרה שיזעיקו את שירותי הכבאות. התקשרתי אליה אחר כך ושמעתי את התינוק משתעל בגלל העשן. אמרתי לה לפתוח את החלון אבל היא אמרה שהיא לא מצליחה. היא כנראה שמרה על הילד שלנו".

"הגענו לשם וראיתי את שירותי הכיבוי. אמרו לי שפינו אותה לסורוקה. נסענו לבית החולים וראיתי אותה נכנסת למיון. עדיין לא ראיתי אותה. כל הלילה הייתי עם הבן שלי, סורפר, בן שנה ושלושה חודשים. ועכשיו אני מנסה לראות אותה. היא בהתאוששות. אני רק רוצה לראות אותה עכשיו", הוסיף עלנה. הבעל סיפר כי דיבר בזמן השיחה עלה הרעיון לזרוק את את סורפר הפעוט מהחלון על מנת להציל אותו, אך לבסוף אלמייה השאירה את ראשו מחוץ לחלון על מנת שיוכל לנשום: "היא הצילה אותו ונפגעה קשה".

בנוסף, במהלך הלילה פונתה מהמועצה המקומית חורה משפחה בת שש נפשות בעקבות הרעלת פחמן דו-חמצני. אב המשפחה ושניים מהילדים הועברו לטיפול בתא לחץ, האם וארבעת הילדים האחרים אושפזו להמשך טיפול.

השריפה בבאר שבע
השריפה בבאר שבע | צילום: מתנאל בושרי, דוברות כב''ה דרום

נזכיר כי שמונה בני אדם נפגעו אמש משאיפת עשן בעקבות השריפה שפרצה באחת מהדירות בבניין. כוחות גדולים של צוותי כבאות והצלה פעלו לכיבוי השריפה שפרצה על פי החשד מתנור חימום שהתלקח - אך נבדקת גם אפשרות של תקלה בארון החשמל.

אדיר ביתן, סגן מנהל מחלקה באגף המבצעים במד"א שניהל את הטיפול הרפואי, סיפר: "מדובר בשריפה בקומה השנייה בבניין בן 4 קומות. כוחות הכיבוי חילצו אלינו ממספר דירות בבניין את הנפגעים ששאפו עשן ומיד קלטנו אותם בניידות לטיפול נמרץ ובאמבולנסים שנפרסו עם כל הציוד ברפואי המתאים ברחוב. 2 נפגעים, אישה כבת 30 ופעוט כבן שנה וחצי היו במצב קשה, אישה כבת 50 נפגעה באורח בינוני ו-2 נפגעים נוספים היו במצב קל. הענקנו לכלל הנפגעים טיפול רפואי בחמצן ופינינו אותם לבית החולים כשהאישה שנפגעה במצב קשה הורדמה והונשמה והנפגעים האחרים היו בהכרה".

השריפה בבאר שבע
השריפה בבאר שבע | צילום: מתנאל בושרי, דוברות כב''ה דרום

מפקד האירוע של כבאות והצלה, רב רשף אלי שוקרון, מסר: "מדובר באירוע קשה מאוד בו איתרנו במקום השריפה מספר לכודים כשביניהם תינוק כבן שנה וחצי ששאף עשן ומספר לכודים נוספים שנלכדו בדירה אפופת עשן כאשר להבות מסכנות את חייהם. לוחמי האש חתרו בנחישות ובמהירות רבה בכדי לחלצם ועד להשגת שליטה על השריפה. בשלב זה לאחר חילוץ כלל הלכודים אנו מבצעים כיבוי סופי ואוורור של הבניין מעשן".