ארדן קרא לפתוח את עונת הרחצה: "מה ההיגיון להותיר את האיסור?"

ברקע הצבעת הממשלה במשאל טלפוני על ביטול המגבלה שאוסרת שהייה בגנים ציבוריים, השר לביטחון הפנים קרא בעמוד הטוויטר שלו למשרד הבריאות "לתקן את העיוות", ולאפשר שהייה בחופים ובים

זמן צפייה: 01:34

הממשלה הצביעה היום (ראשון) במשאל טלפוני על ביטול המגבלה שאוסרת על שהיה בגנים ציבוריים, אך עדיין תישאר המגלבה של שהיה באזור מתקני כושר. על רקע זאת, השר לביטחון הפים גלעד ארדן קרא למשרד הבריאות לאפשר לפתוח את עונת הרחצה. "מה ההגיון להותיר את האיסור על שהייה בחופי הים והרחצה בהם?", תהה ארדן בציוץ שכתב בטוויטר. בשעה 21:00 הממשלה תקיים ישיבה טלפונית בנושא מתווה לסיום הבידוד במלוניות לחוזרים מחו"ל וכן בנושא טיסות חילוץ ופינוי לזרים שנמצאים בישראל.

עוד ציין השר לביטחון הפנים כי "התקנות שמאפשרות את השהייה בגנים הציבוריים מוצדקות ונכונות. אבל אני קורא למשרד הבריאות לתקן את העיוות הזה. לא ניתן לאכוף את התקנות הקיימות ולהסביר את ההגיון שבהן. יש לאשר את פתיחת עונת הרחצה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אדלשטיין לנתניהו: דרוש מגנץ להסיר את הווטו עליי כיו"ר הכנסת

הצבת מחסומים בחופי הים ובפארקים: המשטרה נערכת לל"ג בעומר

ימינה הודיעה: "הולכים לאופוזיציה – ניערך ליום שאחרי נתניהו"

חוף ים בתל אביב
חוף ים בתל אביב | צילום: רויטרס

מוקדם יותר היום חזרו לגנים, למעונות ולמשפחתונים מאות אלפי ילדים, ובכך סימנו שלב נוסף בתוכנית ההקלות של הממשלה בחזרה לשגרה. כזכור, כבר בשבוע שעבר הסרה הממשלה חלק מהמהגבלות, ותלמידי כיתות א'-ג' וי"א-י"ב חזרו ללימודים, הקניונים נפתחו ובוטלה מגבלת ה-100 מטר. מהיום גם מותרת התקהלות של עד 50 בני אדם.

השלב הבא בהקלות יתקיים בשבוע הבא, אז ייפתחו המוזיאונים ותותר פעילות ספורט ללא מגע של עד 20 איש. בסוף החודש, ייפתחו בריכות השחיה, גני השעשועים ותותר התקהלות של עד 100 איש במרחב הפתוח. בשלב זה, הממשלה תבחן את פתיחת המסעדות, את פתיחת הספורט התחרותי ואת חזרתם ללימודים של תלמידי כיתות ד'-י'. רק באמצע חודש יוני ייפתחו בתי הקולנוע והתיאטראות, המוסדות להשכלה גבוהה ואף תיבחן האופציה להותיר התקהלויות ללא הגבלה.