לאחר נאום נתניהו: מאות הפגינו בקפלן - שלושה נעצרו

לאחר נאומו של ראש הממשלה בו הוא הודיע כי הוא מחזיר לתפקיד את שר הביטחון, מאות הגיעו לצומת קפלן להפגנה נגד דבריו. בהפגנה, עליה הכריזה המשטרה כמחאה לא חוקית החלו עימותים בין שוטרים למפגינים ונעצרו שני מוחים. ליהיא לפיד, רעייתו של ראש הממשלה לשעבר, השתתפה בהפגנה גם כן

המפגינים בקפלן הערב

לאחר נאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו הערב (שני) בו הוא הודיע כי הוא מחזיר לתפקיד את שר הביטחון יואב גלנט, מאות הגיעו לצומת קפלן להפגנה נגד דברי נתניהו. בהפגנה, עליה הכריזה המשטרה כמחאה לא חוקית החלו עימותים בין שוטרים למפגינים ונעצרו שלושה מוחים. ליהיא לפיד, רעייתו של ראש הממשלה לשעבר יאיר לפיד, השתתפה גם היא בהפגנה. רחוב קפלן מרחוב אבן גבירול נחסם לתנועה עד דרך מנחם בגין לשני הכיוונים. צומת קפלן נחסם דרך מנחם בגין לצפון ולדרום.

ליהיא לפיד בהפגנה בקפלן
ליהיא לפיד בהפגנה בקפלן

כאמור, מוקדם יותר הערב, ראש הממשלה נתניהו כינס מסיבת עיתונאים בקריה בתל אביב. "המדינה תחת מתקפת טרור. אויבנו פירשו את הקריאות לסרבנות כחולשה בחוסן הלאומי שלנו". ראש הממשלה הודיע כי יחזיר את שר הביטחון יואב גלנט לתפקידו: "אנחנו עומדים יחד ועובדים יחד בכל החזיתות מול האתגרים הביטחוניים. החלטתי להשאיר את המחלוקות מאחורינו". נתניהו השיב לשאלת חדשות 13 על מעורבות בנו יאיר בפיטורי גלנט ואמר: "מגוחך, בני הוא אדם עצמאי עם דעות משלו".

Whatsapp Image 2023 04 10 At 2
הצהרת רה''מ נתניהו

לאחר הצהרת נתניהו, שר הביטחון גלנט כתב בחשבון הטוויטר שלו:"ממשיכים יחד במלוא העוצמה, למען ביטחון ישראל".

שר הביטחון לשעבר בני גנץ הגיב לנתניהו ואמר: "בבכיינות לא בונים מנהיגות". ראש ממשלה לשעבר נפתלי בנט הגיב גם הוא על דברי ראש הממשלה ואמר: "נאום אנטי מנהיגותי מביש".