מאות קראו לפיטורי סגן ראש העיר חולון: "תקף את קהילת הלהט"ב"

עקב התבטאויותיו החמורות, נערכה הפגנת מחאה מחוץ ללשכתו. יו"ר האגודה למען הלהט"ב: "אתה לא מחזיק באחריות על הפה שלך - אין לך זכות להחזיק בכיסא". 2 עוכבו ואחד נעצר

הפגנת מחאה וגאווה בחולון
הפגנת מחאה וגאווה בחולון | צילום: רן שלהבי, האגודה למען הלהט״ב

מאות בני אדם השתתפו היום (חמישי) בהפגנת מחאה ברחבת עיריית חולון, בעקבות התבטאויות נגד הקהילה הלהט"בית מצד סגן ראש העיר ודיקן הסטונדטים במכללת אשקלון, יואל ישורון. האירוע אורגן על ידי האגודה למען הלהט"ב, ישראל חופשית, התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות בישראל, איג"י וארגונים נוספים. בתום ההפגנה, שני מפגינים עוכבו ונוסף נעצר לחקירה, לאחר ש"ניסו להיכנס בכוח לבניין העירייה ולא שעו להוראות השוטרים במקום", על פי הודעת המשטרה.

"באנו להעביר מסר ברור וחד - אם אתה לא יודע להחזיק באחריות על הפה שלך, אין לך זכות מוסרית להחזיק את הכיסא שלך!", קראה יו"ר האגודה למען הלהט"ב חן אריאלי במהלך ההפגנה. היא הוסיפה: "התנצלות לא מספיקה לנו, אנחנו נאבקים על העקרונות שלנו, על החיים שלנו. זו דמותה של המדינה שאנחנו רוצות לחיות בה, אסור לתת יד, מקום או הכרה לביטויי שנאה ולהט"בפוביה".

"ביוני 2018 בישראל, נגמרה התקופה שבה חבר במפלגת השלטון שמחזיק בתפקיד נבחר ציבור בכיר באחת מהערים הגדולות בארץ יכול לתקוף את קהילת הלהט"ב בפרהסיה, לחלץ התנצלות מגומגמת ולחזור לשגרת יומו", אמר אורי קידר, מנכ"ל תנועת ישראל חופשית.

>> עוד כתבות בחדשות עשר:

הרכבת בפריז התעכבה ב-45 דקות - הסיבה: אישה הרה ילדה בקרון

לראשונה: בית המשפט ביטל דוחות מהירות בשל שאלת אמינות המצלמות

ראש העיר קריית מלאכי לשעבר שהורשע בהטרדה מינית - יתמודד שוב

הפגנת מחאה של הקהילה הגאה בחולון
הפגנת מחאה של הקהילה הגאה בחולון | צילום: רן שלהבי, האגודה למען הלהט״ב

עמית צחר, נערה תושבת חולון וחניכת ארגון הנוער הגאה איג"י, אמרה: "אני כועסת על שפעם אחר פעם אנשי ציבור מנצלים את הקול שלהם להסתה נגד הקהילה שלנו, נגדנו, אותם האנשים שבחרו באהבה. אני כועסת על שבעיר שלי, עיר שמקדמת את המקום לקבלה, שיש בה קבוצה מכובדת של קהילה חזקה, וקבוצת בני נוער שפועלים לשינוי חברתי, עומד סגן ראש עיר שקורא לנו 'חיות דו רגליות מבחילות, דוחות ושרוטות לעומק'".

לדברי צחר, "אנחנו כאן להילחם על הזכות הבסיסית שלנו, הזכות לכבוד האדם וחירותו. אנחנו כאן כדאי לדרוש שוויון, ואנחנו נאבק למען עתיד טוב יותר לנו ולדורות ההמשך. אנחנו עומדים איתנים מול הפחד המשתק ואנחנו קוראים לכם, ציבור יקר, אל תתנו יד ללהט"בפוביה".

ואל ישורון, סגן ראש עיריית חולון ודיקן הסטודנטים במכללת אשקלון, מסר אתמול בפוסט שפרסם בפייסבוק התנצלות על פוסט שפרסם מוקדם יותר השבוע, ובו מילות גנאי קשות על חברי הקהילה הלהט"בית, כולל הטענה כי "רוב העם נגעל ממצעדי הבהמות". לדבריו, "אני מבקש להביע התנצלות על הפוסט שאותו פרסמתי בפיסבוק הפרטי שלי, על הדברים, תוכנם ואופן הבעתם כלפי החברה הלהט"בית. נגררתי וכשלתי בלשוני והשתמשתי בביטויים לא ראויים שפגעו בחברי הקהילה הלהט"בית. לא זו הייתה כוונתי".