כ-30 חברות מישראל בשבוע האקלים: "הידע המתקדם ביותר"

כון הייצוא הישראלי המסייע ליזמים ישראלים ולחברות בשיווק גלובלי ופתיחת שווקים ברחבי העולם, הוציא משלחת של כ-30 חברות וסטארט-אפים ישראלים בתחום האקלים-טק בשיתוף פעולה עם מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה, רשות החדשנות וארגון Planetech.. חברי המשלחת יפגשו עם גופי השקעה אסטרטגיים. יו"ר מכון הייצוא, אבי בלשניקוב: "הצלחתן - הצלחתו של כדור הארץ כולו"

הכנס של מכון הייצוא בניו יורק

במסגרת שבוע האקלים הנערך במקביל לעצרת הכללית של האו"ם בניו יורק, מכון הייצוא הישראלי המסייע ליזמים ישראלים ולחברות בשיווק גלובלי ופתיחת שווקים ברחבי העולם, הוציא משלחת של כ-30 חברות וסטארט-אפים ישראלים בתחום האקלים-טק בשיתוף פעולה עם מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה, רשות החדשנות וארגון Planetech.

שבוע האקלים בניו יורק משמש כמקום מפגש למדענים, מנהיגים ואזרחים, המאוחדים במטרה להאיץ את המעבר לאנרגיה נקייה ולהבטיח עתיד בר-קיימא עבור הדורות הבאים. עבור החדשנות הישראלית ותעשיית האקלים-טק המקומית, שבוע האקלים משמש במה חשובה להציג את החידושים והטכנולוגיות האחרונות בתחום עם השפעה כל כך חשובה על כדור הארץ.

במסגרת זאת, חברי המשלחת יפגשו עם גופי השקעה אסטרטגיים – קרנות הון סיכון, בנקי השקעות וחברות גדולות המעוניינות בהשקעות בפתרונות פורצי דרך בתחום האקלים כגון חברות אנרגיה, בנייה ותשתיות, לצד גופים ממשלתיים ומדינתיים העוסקים בתחומי התשתיות. על-פי נתוני מכון הייצוא, כיום פועלות בישראל בתחום האקלים-טק כ-300 חברות בתחום, 13% מהן נוסדו במהלך שלושת השנים האחרונות. במהלך החציון הראשון של שנת 2024 היקף ההשקעה בסקטוור הגיע לכ-500 מיליון דולר, התאוששות משמעותיות מכ-100 מיליון דולר במהלך החציון השני של שנת 2023. בארבע השנים האחרונות, סקטור האקלים-טק גייס כ-7 מיליארד דולר, המהווים כעשירית מסהך כלל ההשקעות בחברות טכנולוגיות בישראל.

אבי בלשניקוב, יו"ר מכון הייצוא, אמר: "למרות האתגרים הביטחוניים המורכבים שישראל פועלת בהם במספר חזיתות, הטכנולוגיה הישראלית נותרת איתנה וממשיכה לספק פתרונות חדשניים לעולם. המשלחת שלנו לשבוע האקלים בניו יורק מייצגת את הידע, הטכנולוגיה, והיכולות הטובות ביותר שיש למדינת ישראל להציע למאבק העולמי נגד שינוי אקלים, עם הפתרונות המתקדמים ביותר בתחומי האנרגיה המתחדשת, ניהול המים, וחקלאות חכמה. שיתוף הפעולה יחד עם מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והנספחות הכלכלית בצפון אמריקה, הם המפתח להצלחתן של החברות הישראליות בשבוע האקלים, ובמקרה זה הצלחתן היא הצלחתו של כדור הארץ כולו".