תלה שלט ליד בית השר - ונחקר; עימותים בין שוטרים למפגינים בת"א

האדריכל יואב אנדרמן נחקר לאחר שתלה שלטים בתל אביב ליד ביתו של השר יצחק וסרלאוף (עוצמה יהודית), זמן קצר לאחר מכן הוא שוחרר - ועימותים פרצו בין מפגינים לשוטרים מול בית השר. בתוך כך, גם הערב זו השבת ה-36 ברצף, צפויות מחאות מובילי המאבק: "אי-ציות לפסיקות בג"ץ לא יעבור את עם ישראל"

זמן צפייה: 02:06

פעיל המחאה נגד המהפכה המשפטית, האדריכל יואב אנדרמן, נחקר היום (שבת) לאחר שתלה שלטים בתל אביב ליד ביתו של השר יצחק וסרלאוף (עוצמה יהודית), בחשד להשחתת פני מקרקעין. מחוץ לתחנת המשטרה לב תל אביב התאספו מפגינים רבים. זמן קצר לאחר מכן הוא שוחרר - ועימותים פרצו בין מפגינים לשוטרים מול בית השר.

שעות ספורות לאחר מכן פרסמו במשטרה תיעוד של סרטון המעצר בתל אביב - ואמרו כי "עשרות מפגינים התקהלו תחת ביתו של השר וסרלאוף בצורה לא חוקית. לוחמי מג"ב הרחיקו את אחד המפגינים שהתנגד באלימות להנחיות השוטרים. תוך כדי שהלוחמים מלווים אותו, מפגין אחר (בחולצה הצהובה) התקרב לכיוון הלוחמים האוחזים במפגין במטרה לנסות ולשחרר אותו.

[brightcove_iframe video_id='news-part-2309091836' autoplay='0' credit='דוברות המשטרה' desc='תיעוד של המשטרה מהעימותים בתל אביב' poster='' kid='1_l78s6a8d' duration='20']

השוטר הדף את המפגין (בחולצה הצהובה), וכפי שניתן לראות בסרטון בעיגול במהלך ההדיפה, המפגין ניסה לתת מכה לשוטר עם הזמבורה שאחז בידו. בעקבות זאת, השוטר התקדם כדי לעצור את המפגין שהתנגד בכוח ובעת הזו נתן לשוטר מכה בפניו עם הזמבורה שאחז בידו כפי שניתן לראות בחלק השני המסומן בעיגול. לאחר מכן השוטרים רדפו אחר המפגין שניסה להימלט ועצרו אותו. משטרת ישראל תאפשר חופש מחאה, אך לא תאפשר שימוש באלימות כלפי השוטרים הפועלים לשלומם וביטחונם של המוחים ושמירה על הסדר הציבורי".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2309091551' autoplay='0' credit='' desc='עימותים בין מפגינים לשוטרים מחוץ לבית ח"כ וסרלאוף' poster='' kid='1_qepl6hx8' duration='94']

בתוך כך, לקראת הדיונים בבג"ץ בנושא ביטול עילת הסבירות והוועדה לבחירות שופטים, ואחרי קריסת מתווה הפשרה, צפויות גם הערב  - זו השבת ה-36 ברצף - הפגנות נגד המהפכה המשפטית ברחבי הארץ. מובילי המאבק מסרו כי "למול ההסתה המסוכנת והאיום של הממשלה למרוד למעשה בשלטון החוק, יתקיימו בימים הקרובים מספר הפגנות ואירועי מחאה שנועדו להעביר מסר ברור: אי-ציות לפסיקות בג"ץ - לא יעבור את עם ישראל". ביום שני צפויה הפגנה בירושלים - לפני הדיון בנוגע לעילת הסבירות שיתקיים יום למחרת, ב-12 בספטמבר.

מובילי המאבק אמרו כי הם יוצאים להפגין במחאה על "הממשלה העבריינית שמאיימת לא לכבד פסקי דין של בית המשפט אם הם לא מוצאי חן בעיניה". עוד הוסיפו: "לאורך כל הדרך נשמעו כל האזהרות לממשלה לא לחוקק את החוק הדיקטטורי והלא חוקתי. הניסיון להאשים את בתי המשפט במחדלי הממשלה לא יצלח. עם ישראל נחוש להגן על ישראל יהודית ודמוקרטית".

בהפגנה בקפלן ינאמו הערב ראש שב"כ לשעבר יובל דיסקין, יו״ר לשכת עורכי הדין עמית בכר ואורלי בר-לב. שלום חנוך יופיע ויבצע שני שירים. את ההפגנה תוביל פרופ׳ שקמה ברסלר, שעוררה סערה כשאמרה כי "אסור לדבר עם נאצים - יהודים או לא יהודים". עם זאת, היא התנצלה על דבריה.

''עשרת הדיברות'' שתלה יואב אנדרמן מחוץ לבית השר וסרלאוף
''עשרת הדיברות'' שתלה יואב אנדרמן מחוץ לבית השר וסרלאוף

החסימות בתל אביב מ-17:30:

•רחוב קפלן מרחוב אבן גבירול עד דרך מנחם בגין לשני הכיוונים.
•צומת קפלן דרך מנחם בגין לצפון ולדרום (כולל השיקועים).
•רמפות גשר השלום לצפון ולדרום (לא תהיה אפשרות לרדת לכביש 20).
•צומת יגאל אלון-השלום למערב.
•צומת יגאל אלון-תוצרת הארץ (כלי הרכב יופנו לרחוב תוצרת הארץ).
•צומת השלום-תוצרת הארץ (כלי הרכב יופנו מזרחה).
•צומת השלום-עליית הנוער למזרח.
•צומת יגאל אלון-השלום לדרום.
•צומת יגאל אלון-תובל לצפון.
•צומת יצחק שדה-המסגר לצפון.
•לא תתאפשר יציאה מרחוב בן אביגדור לרחוב המסגר.
•ייחסמו הרחובות יגאל אלון לכיוון עמינדב, קרמניצקי, תובל, ויקי שירן והיציאה מתחנת הדלק (התנועה תתאפשר מרחוב הסוללים).
עקב החסימות ייתכנו עומסי תנועה גדולים ברחבי המחוז. החסימות יעודכנו באפליקציית waze. יש להישמע להוראות השוטרים המוצבים בחסימות ולהשתמש בדרכים חלופיות. בשל המצב הביטחוני הרגיש, משטרת ישראל מבקשת להגביר עירבנות מכל באי המחאה: "בכל מקרה שבו יתעורר חשד לסיכון לשלום הציבור - יש לפנות ללא דיחוי לשוטרים המאבטחים את המקום".