בזמן שמשפחת נתניהו נפשה במקום: מאות הפגינו בנווה אטי"ב

בשלושת הימים האחרונים המושב הפסטורלי שלרגלי הר החרמון היה נתון תחת מצור - כשמצד אחד מאות שוטרים ואנשי שב"כ אבטחו את ראש הממשלה ורעייתו בחופשתם, ומהצד השני עשרות מפגינים. תושבי נווה אטי"ב עתרו לבג"ץ בטענה שחופש התנועה נפגע. הערב, הצליחו מפגינים להיכנס למושב

זמן צפייה: 02:49

לאחר שהמשטרה מנעה אתמול ממוחים נגד המהפכה המשפטית להיכנס למושב נווה אטי"ב במטרה להפגין מול בית המלון בו נפשו ראש הממשלה ומשפחתו, מחו הערב (שלישי) מאות במקום - כשבשעות הערב אף הצליחו עשרות מוחים לחדור למושב. בתוך כך, הגישו הבוקר תושבי נווה אטי"ב ופעילים במחאה עתירה לבג"ץ - בטענה שפעילות המשטרה פוגעת בחופש התנועה והמחאה.

לפני הגעתו של ראש הממשלה, רעייתו שרה ובנו אבנר למלון "פנדה", כוחות ביטחון רבים חסמו את כל הדרכים המובילות למושב שלרגלי החרמון. הדבר עורר את זעמם של תושבי המקום והמפגינים, שאף הורחקו לאזור המרוחק ב-3 קילומטרים ממקום ששהייתם של בני משפחת נתניהו.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2308081902' autoplay='0' credit='' desc='מפגינים שחדרו לנווה אטי"ב' poster='' kid='1_r4ylain7' duration='33']

"היינו צריכים לעמוד בתור לתשאול ולענות על שאלות בנוגע למקום שאליו אנחנו הולכים", סיפר תושב נווה אטי"ב, והוסיף: "יש תושבים שלא נתנו להם לצאת למשקי החקלאות שלהם, לבית מרקחת או בכלל". תושבת אחרת סיפרה: "זו לא הפעם ראשונה שמגיעים נשיאים וראשי ממשלה להתארח. בחיים לא סגרו ככה את המקום".

Whatsapp Image 2023 08 08 At 1
ההפגנה בנווה אטי''ב

מחר, יסיים ראש הממשלה את הנופש הקצר והוא צפוי לחזור לירושלים. אנשי המחאה מצידם מבטיחים להמשיך בהפגנות נגד המהפכה המשפטית בכל מקום בארץ, לקראת חודש ספטמבר שבו יכריע בג"ץ בעתירות נגד החקיקה של הקואליציה.