280 אלף הפגינו ברחבי הארץ; 3 נעצרו כשחסמו את איילון

בשבוע העשירי ברציפות של המחאה נגד המהפכה המשפטית, כ-200 אלף מפגינים הגיעו לתל אביב, עשרות חסמו את נתיבי איילון לזמן קצר טרם התערבות המשטרה. מפקד חיל האוויר לשעבר אמיר אשל נאם בהפגנה: "התאבדות קולקטיבית, לא ניתן לזה לקרות". ניצב עמי אשד התקבל במחיאות כפיים

זמן צפייה: 02:33

בפעם העשירית ברציפות, הערב (שבת) נערכה המחאה נגד המהפכה המשפטית בתל אביב, בנוכחות יותר מ-200 אלף מפגינים. צעדת המחאה יצאה בשעה 18:00 מכיכר הבימה, והמשיכה עד לצומת קפלן/עזריאלי שבעיר. סך הכל הפגינו כ-280 אלף בני אדם ברחבי הארץ, על פי חברת Crowd Soulutions.

כוח משטרה פיזר מפגינים שירדו לאיילון באזור מחלף ארלוזורוב. כ-20 מוחים ירדו לאיילון צפון מיגאל אלון סמוך לרחוב קרמצקי. כוח משטרה נערך לפיזור שלהם. שלושה מפגינים שחסמו את איילון נעצרו על ידי שוטרים במקום. מכת"זיות הובאו למקום אך לא הופעלו. לאחר שהמפגינים פוזרו, הכביש נפתח לתנועה משני הכיוונים.

בהפגנות נאמו המפכ"ל לשעבר משה קראדי, מפקד חייל האוויר לשעבר אמיר אשל, השופטת בדימוס הילה גרסטל, מייס חברת Forter לירן דמרי והחובלת הראשונה בצה"ל אורה פלד נקש. הפגנות נוספות התקיימו בערים נוספות ברחבי הארץ, כשיו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן השתתף בהפגנה בנתניה. בחיפה הפגינו מעל 25 אלף בני אדם. בכפר סבא הפגינו כ-17 אלף בני אדם, ו-12 אלף נוספים הפגינו בבאר שבע.

מפקד חיל האוויר לשעבר אמיר אשל נשא דברים בהפגנה בתל אביב ואמר: "מעולם לא השתתפתי בהפגנה בחיי. הסכמה חמורה. התאבדות קולקטיבית. לא ניתן לזה לקרות! אני מודאג משביעות הרצון של נאסראללה בדמשק ובעזה. אני מכיר היטב את טייסי המילואים. הם אינם סרבנים! התעוררו בטרם יהיה מאוחר!". מפקד מחוז ת"א שהדחתו הוקפאה, עמי אשד, התקבל במחיאות כפיים כשהגיע להפגנה.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-shabbat-edition-clips-part-1103232135' autoplay='0' credit='' desc='עמי אשד מתקבל במחיאות כפיים' poster='' kid='1_sqqr94f3' duration='']

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2303111946' autoplay='0' credit='' desc='ההפגנה בחיפה' poster='' kid='1_bwcqlb8v' duration='']

ההפגנה בחיפה נגד המהפכה המשפטית הפגנות מחאה
ההפגנה בחיפה נגד המהפכה המשפטית

Whatsapp Image 2023 03 11 At 1
ההפגנה בתל אביב | צילום: אריק מרמור, פלאש 90

לקראת המחאות הערב, ראשי המארגנים מסרו הודעה חריפה כי הם לא יסימו להכפפת המערכת המשפטים לממשלה, ולא יסכימו לשינוי של הרכב הוועדה למינוי שופטים. עוד אמרו: "לא נסכים להגבלת עצמאות הרשות השופטת. לא נסכים להכשרת עבריינים לשמש כשרים תוך רמיסת בית המשפט העליון והגבלתו מלהתערב במינויים מושחתים". עוד הודיעו כי אם החקיקה לא תיעצר באופן מיידי, המחאה תתגבר.

בשעה האחרונה מתקיימת מחאה סמוך לצומת כרכור, ובמהלכה חוסמים המפגינים את הכניסה והיציאה לכיוון כרכור וכן לסירוגין את כביש 65. כוחות משטרה רבים פועלים במקום לשמירת הסדר הציבורי ושוטרי התנועה מכווינים את הרכבים המגיעים למקום.

ההפגנה בתל אביב נגד המהפכה המשפטית הפגנות מחאה
ההפגנה בתל אביב נגד המהפכה המשפטית | צילום: רויטרס

הפגנה נגד המהפכה המשפטית ברחובות
הפגנה נגד המהפכה המשפטית ברחובות | צילום: גלעד פירסט

ביום חמישי נערך "יום ההתנגדות" של מארגני המחאה. עשרות אלפי מפגינים הפגינו ברחבי הארץ. במהלך היום אלפי מפגינים חסמו את נתיבי איילון לתנועה, ובנוסף נחסמו כבישי גישה בתוך נתב"ג. בתוך כך, המשטרה ביצעה מעצרים את מפגינים שהתפרעו ולא נענו להנחיות.

החל מהשעה 17:20 הרחובות הבאים נחסמו לתנועת כלי רכב:

רח' קפלן נחסם מאבן גבירול עד מנחם בגין משני הכיוונים.

רח' לאונרדו דה וינצ'י נחסם מרחוב הפטמן עד רח' שאול המלך משני הכיוונים.

רח' לסקוב נחסם מרחוב הפטמן עד קפלן לכיוון צפון.

רח' ארניה נחסם מרחוב הארבעה עד רחוב קפלן לכיוון צפון.

רחוב אבן גבירול נחסם בין רחוב שאול המלך לרחוב מרמורק לשני הכיוונים.

הערכת כמויות המפגינים הינה על בסיס תמונות רחפן שצולמה בשעה 30:19, ביחס לגודל השטח בחלוקה לפוליגונים ורמת הצפיפות כפי שנראית בתמונה. הערכה הינה בדיוק של %95.