לאחר סרטון המנהרה: במטה המשפחות שוקלים לקרוא לממשלת אחדות

בחלוף יממה מחשיפת הסרטון של דובר צה"ל מהמנהרה שבה נרצחו ששת החטופים, התמונות המזעזעות משכו תשומת לב מקומית ובינלאומית - שאותה משפחות החטופים מתכננות לנצל כדי להחריף את מאבקם לשחרור יקיריהם. גורמים במטה המשפחות קוראים להפעיל לחץ על גפני ודרעי - כדי להביא להקמת ממשלת אחדות שתשחרר את נתניהו מהתלות בגרומי הימין הקיצוני. הערב נערכה הפגנה מול הקריה בת"א; במוצ"ש: עצרת מאוחדת נוספת בשער בגין

זמן צפייה: 01:19

הסרטון שפרסם אמש דובר צה"ל מתוך מנהרת הרצח של חמאס ברפיח משך תשומת לב רבה בישראל ובעולם, ועורר דיון בקרב בני משפחות החטופים - המבקשים הערב (רביעי) להגביר את הלחץ ולהחריף את מאבקם במטרה למנוע מיקיריהם גורל דומה לזה של ששת החטופים שגופותיהם חולצו מהרצועה לפני שבוע וחצי.

על רקע חוסר ההתקדמות במגעים בין ישראל לחמאס והפסימיות שמביעים גורמים המעורבים במו"מ, במטה משפחות החטופים שוקלים את הצעדים הבאים במאבק שלהם. חלק מהגורמים במטה מבקשים להגביר את הלחץ במטרה לדחוף להקמת ממשלת אחדות - שתוציא לפועל עסקה ותשחרר את ראש הממשלה בנימין נתניהו מתלותו בגורמים הקיצוניים בקואליציה, השרים איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ'.

במסגרת דיונים שנערכו במטרה משפחות החטופים, כמה גורמים הצביעו על יו"ר ש"ס, ח"כ אריה דרעי, ויו"ר דגל התורה, ח"כ משה גפני, כשותפים אפשריים לקריאה הציבורית להקמת ממשלת אחדות, ברוח "חודש הסליחות והרחמים".

ציוד במנהרה בה נרצחו החטופים
ציוד במנהרה בה נרצחו החטופים | צילום: דובר צה"ל

הערב נערכת הפגנה נוספת בשער בגין בתל אביב, בהשתתפות מאות בני משפחות ופעילים, ובהם עינב צנגאוקר אמו של החטוף מתן צנגאוקר. במסגרת ההפגנה הוקראו שמות החטופים שנרצחו בשבי, והונפו שלטים עם כיתובים המאשימים את הממשלה בהפקרה.

ביום שבת תיערך פעם נוספת הפגנה משותפת למען החטופים בשער בגין, בשיתוף עם מחאת קפלן. זאת, לאחר שביום שבת האחרון נערכה הפגנה במתכונת זהה בהשתתפות רבבות, עם ציון 11 חודשים למלחמה - תחת הכותרת: "אם לא תהיה עסקה - נשרוף את המדינה".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-1109242034' autoplay='0' credit='' desc='ההפגנה בתל אביב הערב' poster='' kid='1_k9p8cgwm' duration='65']

גם אתמול נערכה הפגנה במספר מוקדים בתל אביב, בעקבות פרסום הסרטון של דובר צה"ל מהמנהרה בה נרצחו ששת החטופים. במקביל, בכיכר החטופים ערכו המשפחות "מעגלי שיח" וערב "שרים סליחות לשובם", עם אלחנן דנינו, שלי שם טוב, אילת סמרנו, יזהר ליפשיץ, אבינועם צוהר, ורדה בן ברוך - כולם קרובי חטופים - והרב תמיר גרנות והזמר ישי לפידות. בנוסף, מיצג לציון יום הולדתם ה-27 של החטופים גלי וזיו ברמן הוצב ברחבת מוזיאון ת''א.

הפגנה להשבת החטופים בתל אביב
הפגנה להשבת החטופים בתל אביב | צילום: גילי יערי, פלאש 90

כעת בני משפחות החטופים ניצבים בפני צומת דרכים, והם יצטרכו להחליט כיצד להמשיך את המאבק שלהם אל מול אטימות הממשלה וחוסר ההתקדמות במגעים לעסקת חטופים. עם זאת, גם במידה שיקראו בסופו של דבר להקמת ממשלת אחדות, הסיכוי כי המהלך ייצא לפועל הוא נמוך מאוד.