המפכ"ל לשעבר אלשיך: "אסור שנגיע למשבר חוקתי"

רוני אלשיך, שגם כיהן בעבר כסגן ראש השב"כ, התראיין בתוכנית "אזור בחירה" והזהיר מפני המהפכה המשפטית: "אוי ואבוי אם לא נעצור לפני שהרכבת מתרסקת בקיר - ויהיה קיר". אלשיך טען שנוכחתו של השר בן גביר בחפ"ק המשטרתי בזמן ההפגנות היא "חריגה מאוד", וכי אסור שהתנהלות המשטרה תהפוך לפוליטית: "יהפוך את ציבור האמון למרמס"

זמן צפייה: 07:22

המפכ"ל וסגן ראש השב"כ לשעבר רוני אלשיך התראיין הערב (ראשון) ב"אזור בחירה", וטען כי לדעתו המשך החקיקה של המהפכה המשפטית עלולה להביא למשבר חוקתי: "אוי ואבוי אם לא נעצור לפני שהרכבת מתרסקת בקיר - ויהיה קיר".

"אם בית המשפט מכריז על חוק כמבוטל, הוא אינו חוקי, ואני מניח שכך יפעל כל אחד המחזיק בתפקיד ממלכתי. אך אני מזהיר - אוי ואבוי אם נגיע לשם", המשיך אלשיך, והוסיף: "יהיה משבר חוקתי, וזה יהיה איום ונורא מבחינה חברתית".

המפכ"ל לשעבר גם התייחס להתנהלותו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שבחר להגיע לחפ"ק המשטרתי בזמן הפגנות "יום השיבוש הלאומי", ואמר: "זה חריג מאוד, אני לא זוכר פעם אחת ששר הגיע לחפ"ק של מחאה". אלשיך הסביר: "שר מגיע לחפ"ק של מרון או של מרתון תל אביב, בוודאי לא למחאה, שבדרך כלל מופנית כלפי ממשלה, ואסור שהטיפול המשטרתי ייתפס כפוליטי. מה שקורה עכשיו, וודאי עם הלחץ של בן גביר לשנות את החוק ולאפשר לשר לפקד על המשטרה שזה היום ונורא, ולא משנה איזה שר".

מפכ''ל המשטרה רוני אלשיך בדיון על מסמך יצחקי בכנסת
מפכ''ל המשטרה לשעבר רוני אלשיך

על פעולות השוטרים בשטח בזמן ההפגנה אמר: "אני לא רוצה לשפוט דברים על פי ווידאו. לי ברור שהיחיד שיכול לאזן זה המפקד בשטח. שוטרים בשטח שומעים את רוח המפקד והם שמעו מה מצופה מהם. זה הופך את אמון הציבור במשטרה למרמס". עוד אמר אלשיך: "אסור שהמפכ"ל יתפטר. אנחנו נלחמים על שיטת המשטר ועל היכולת שלנו להמשיך לחיות ביחד תחת אמנה חברתית משותפת".

על מחאת טייסי המילואים שהודיעו שלא יתייצבו לאימונים בעקבות הרפורמה אמר: "זה כואב לי. אסור לנו לקדם את ההתפוררות. גם ממשברים אפשר לצאת טוב. אנחנו עוד לא דיקטטורה, אך יש כמה דברים בעיתיים. אנחנו עדיין לא נמצאים במקום שבו איש לנפשו".