האחיות מאיה ורינה שנרצחו בבקעה מובאות למנוחות: "חלק מכולנו לעד"

בבית העלמין בכפר עציון נערכת הלווייתן של האחיות מאפרת שנורו למוות ביום שישי סמוך לצומת חמרה בבקעת הירדן. אם המשפחה עדיין מאושפזת במצב אנוש. אחותן של הנרצחות הספידה: "רצינו להספיק לעשות כל כך הרבה ביחד"

זמן צפייה: 05:37

בבית העלמין בכפר עציון הובאו למנוחות הערב (ראשון) האחיות מאיה אסתר די בת ה-20 ורינה מרים די בת ה-15, שנרצחו ביום שישי בפיגוע הירי בבקעת הירדן. אביהן של הנרצחות, ליאו די, הספיד אותן ואמר: "מאיה ורינה ששוכבות מולנו - אתן חלק מכולנו לעד".

עוד אמר אב המשפחה: "איך אני אסביר ללוסי מה קרה לשתי המתנות היקרות שלה מאיה ורינה כשהיא תתעורר מהתרדמת שלה? מאיה המושלמת והיפה שלי, קראנו לך המים של אלוהים ואת היית חברה של כך הרבה אנשים וזרמת בין כל כך הרבה קבוצות".

אחותן של מאיה ורינה, קרן, ספדה: "מאיה, היית הכי טובה. כל בעיה שהייתי לי הייתי מרימה אלייך טלפון מייד. אני לוקחת על עצמי את התפקיד של האחות הגדולה בבית ומקווה לעשות את זה טוב כמוך. מבטיחה לשמןר על טלי ויהודה כמו ששמרת. מתגעגעת אלייך ואוהבת אותך בטירוף". על רינה אמרה: "הייתי עושה הכל להיות שם ברכב בשבילך. מסרבת לחשוב מה עשית שם עם הכאב ולא הייתי שם. רצינו להספיק לעשות כל כך הרבה ביחד ועוד המון צחוקים".

האחיות שנרצחו בפיגוע בבקעה, רינה (מימין) ומאיה די
האחיות שנרצחו בפיגוע בבקעה, רינה (מימין) ומאיה די

אמן של השתיים, לאה, בת 48, נפצעה בפיגוע באורח אנוש. היא פונתה במסוק לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים והיא מטופלת שם במחלקת טראומה כשמצבה עדיין לא יציב, עם פגיעות ירי בפלג גופה העליון.

מבית החולים הדסה עין כרם נמסר אמש: "מצבה של הפצועה בת ה-48 שנפגעה אתמול בפיגוע בבקעה מוסיף להיות אנוש. היא מונשמת ומורדמת ביחידה לטיפול נמרץ, לאחר שאתמול בלילה עברה ניתוח אורתופדי דחוף. משפחתה שוהה לצידה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר: "בשם כל אזרחי ישראל אני שולח תנחומים למשפחת די מאפרת על רצח שתי האחיות הנפלאות, רינה ומאיה זכרן לברכה, בפיגוע הקשה בבקעה. ברגעים אלה אם המשפחה נאבקת על חייה, ויחד עם כל עם ישראל אני מתפלל לשלומה, וכולנו שולחים תנחומים וחיזוק למשפחה היקרה הזאת ברגע יגונה הקשה".

זירת הפיגוע בבקעת הירדן, חמרה
זירת הפיגוע בבקעת הירדן | צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90

הפיגוע התרחש ביום שישי בשעות הצהריים, כשמחבל פתח באש על רכבן מרכב חולף סמוך לצומת חמרה שבצפון הבקעה. רכבן התדרדר לשוליים והמחבלים וידאו הריגה וירו שוב. שתי האחיות ישבו במושב הקדמי ונהרגו כתוצאה מהירי. הכוחות שהגיעו למקום חשבו תחילה שמדובר בתאונת דרכים ולכן לקח זמן מה עד שהחלו הסריקות אחר המחבל. בנקודה נמצאו 22 תרמילים, ככל הנראה מנשק מסוג קלצ'ניקוב. כוחות צה"ל חסמו צירים מרכזיים במרחב וסביב יריחו ומחפשים אחר חשודים.

ראש מועצת אפרת עודד רביבי אמר: "מדובר באסון קשה בו נפגעה אם המשפחה ונרצחו בנותיה (כבת 15 וכבת 21). מדובר במשפחה ציונית, ערכית, שבחרה לעלות לישראל מאנגליה ולהשתקע באפרת. תוך זמן קצר יצרה קשרים חברתיים, השתלבה בחיי הקהילה והיתה מעורבת באופן פעיל במערכת החינוך. כלל גופי המועצה מגוייסים בשעה זו למען המשפחה והמעגל הקרוב"