אימה של לירי אלבג אחרי פרסום הסרטון: "היום הפסקתי לנשום"

אחרי פרסום סרטון חטיפת התצפיתניות מבסיס נחל עוז, שירה אלבג התראיינה במהדורה המרכזית וסיפרה על בתה: "היא ילדה חזקה ואמיצה מאוד, אנחנו לא יודעים אם היא לא הבינה את גודל האירוע ובגלל זה היא התנהגה ככה". על המגעים לעסקה אמרה: "במבחן התוצאה לא עושים הכל, כי החטופים לא פה"

זמן צפייה: 08:20

אחרי פרסום סרטון חטיפת התצפיתניות מבסיס נחל עוז בעוטף עזה ב-7 באוקטובר, שירה, אימה של לירי אלבג, התראיינה הערב (רביעי) במהדורה המרכזית ואמרה: "אנחנו ביום ה-229 והיום הפסקתי לנשום. זה קשה לנו נורא. אני צפיתי בסרטון כבר לפני חודש וחצי, אני בין האמהות היחידות שצפו בו, כי הוא קשה, אבל לקחתי החלטה עם עצמי שאני צריכה לחוות ולהרגיש את כל מה שלירי עוברת שם".

"ביום העצמאות נסענו בפעם הראשונה לבסיס והבנו את גודל האירוע שהיה שם" סיפרה אלבג, "עם כל זה שראינו את הסרטון, רק כשהיינו בבסיס הבנו מה קרה שם. הבנות היקרות שלנו הן כולן כל כך אמיצות, ולחשוב ששעתיים הן ישבו שם, על קיר, כמו כיתת יורים, איימו עליהן כל הזמן, זה בין חיים למוות. הן לא ידעו שחוטפים אותן, לא ידעו מה הולכים לעשות להן".

"לירי ילדה חזקה ואמיצה מאוד", הוסיפה, "היא יודעת לקרוא סיטואציות אבל אנחנו לא יודעים אם היא לא הבינה את גודל האירוע ובגלל זה היא התנהגה ככה. באותו יום היא לא שידרה לחץ בכלל, וגם כשהיא שלחה לנו הודעה שכנראה יש פשיטה היא לא שידרה לחץ, לעומת שאר הבנות ששמענו שנפרדו מהמשפחות. לירי רק אמרה לנו שהכל בסדר, אז או שהיא לא רצתה להדאיג אותנו, או שהיא לא הבינה מה קורה שם".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-almog-show-clips-2-part-2405221813' autoplay='0' credit='' desc='לראות את האימה בעיניים: תיעוד חטיפת התצפיתניות' poster='' kid='1_xn4pn84s' duration='169']

"יצאנו עם הסרטון הזה גם בשביל שהעולם יראה ולא יישכח", הסבירה אלבג, "ואנחנו מקווים שזה יופץ בכל המקומות, כדי שכולם יראו מה חמאס עשה לנו ב-7 באוקטובר. הבנות האלה היו אמיצות ואני מקווה שמקבלי הההחלטות גם יהיו אמיצים וייקחו החלטות אמיצות".

לירי אלבג, מתוך תיעוד חטיפת התצפיתניות
לירי אלבג, מתוך תיעוד חטיפת התצפיתניות | צילום: מטה המשפחות

בתגובה לדברי ראש הממשלה בנימין נתניהו הערב, שטען כי "נמשיך לעשות הכל כדי להשיבן הביתה", אמרה אלבג: "במבחן התוצאה לא עושים הכל, כי החטופים לא פה. נאמר לנו בזמן האחרון גם שנעשו הרבה טעויות בדרך. אז אם אתם יודעים שעשיתם טעויות - תהיו מספיק אמיצים כדי לקחת החלטה עכשיו ותדאגו לחזור לשולחן המשא ומתן. לא יכול להיות ששבועיים לא דנים בעניין החטופים".

לירי אלבג, שחטופה בעזה
לירי אלבג, שחטופה בעזה | צילום: באדיבות המשפחה

בבסיס נחל עוז נרצחו ב-7 באוקטובר 15 תצפיתניות ששירתו בבסיס. שבע מהן נחטפו לעזה בעודן בחיים. אורי מגידיש חולצה על-ידי כוחות צה"ל לאחר 23 ימים בשבי; נועה מרציאנו נרצחה על-ידי מחבלי חמאס בשבי וגופתה הוחזרה על-ידי צה"ל לקבורה בישראל.