ההנחיה החדשה ברכבת: איסור על לבוש ושילוט פוליטי

לאחר ההפגנה בתל אביב במוצאי שבת האחרון גילתה מפגינה שלבשה חולצה עם הכיתוב "קומי" של ארגון "קומי ישראל" המתנגד לממשלת נתניהו שהיא מחויבת להסיר את החולצה או להחביא את הכיתוב. מדובר בהנחיות חדשות של אגף הביטחון של הרכבת, שמנסים "להשאיר את הפוליטיקה בחוץ" כך לטענתם. נוסעים עם חולצות של "כהנא צדק" ולה-פמיליה כמו גם סמל M16, המזוהה עם תמיכה בטרור הפלסטיני, לא יורשו להיכנס גם הם

זמן צפייה: 01:07

הנחיות חדשות של רכבת ישראל שנחשפו הערב (שלישי) ימנעו מנוסע או נוסעת להיכנס לתחומי התחנה עם שילוט או ביגוד שמעודד הסתה לאלימות. ברכבת מסבירים שמנסים להשאיר את הפוליטיקה מחוץ לתחנה, ולכן רק לפני שבועיים אדם שלבש חולצה של "כהנא צדק" לא קיבל אישור להיכנס לתחנה, כיוון שמדובר בארגון קיצוני.

באותה הנשימה, גם נוסעים שיגיעו לרכבת לבושים בחולצות של אירגון לה-פמיליה, או חולצות עם איור של M16 שמזוהה עם תמיכה בטרור הפלסטיני, לא יורשו להיכנס למתחם הרכבת כיוון שמבחינתם הסמלים הללו מעודדים אלימות.

רכבת ישראל (אילוסטרציה)
רכבת ישראל | צילום: רויטרס

מפגינים שמעוניינים להגיע להפגנה שתיערך בתל אביב שמוצאי שבת הקרובה בעזרת תחבורה ציבורית יתבקשו לכסות את השלטים שלהם ולקבל אישור מיוחד כדי להכניס אותם לקרונות. מדובר בהנחיה של אגף הביטחון של הרכבת שירדה למאבטחים בשטח, שהופכים למעשה להיות שומרי הסף בעל כורחם. הם יצטרכו להחליט עבור הנוסעים איפה עובר הגבול. כפי שראינו בשבת האחרונה, זה לא צלח.