יותר מ-200 אמנים מצטרפים למחאה: "נשמור על הדמוקרטיה"

שלום חנוך, אהוד בנאי, ריטה, נינט טייב, ברי סחרוף ועוד 200 אמנים חתמו על גילוי דעת שבו נאמר כי "נגיע להפגנה במוצאי השבת יחד עם כלל אזרחי ישראל כדי לשמור על הדמוקרטיה היקרה לכולנו".

זמן צפייה: 01:21

לקראת הפגנת הענק נגד הממשלה במוצאי השבת הקרובה, יותר מ-200 אמנים - בהם שלום חנוך, אהוד בנאי, ריטה, נינט טייב וברי סחרוף - מצטרפים למחאה. תחת הכותרת "מוזיקאים למען דמוקרטיה", פרסמו האמנים גילוי דעת שבו נכתב: "לא במקרה מי שמנסה לחולל הפיכה משטרית ולרוקן את הדמוקרטיה מתוכן בחר לו את חיסול השידור הציבורי כאחת ממטרותיו הראשונות.

"סגירת התאגיד היא השתקה של אלפי קולות שלעולם לא ימצאו את מקומם בגופי השידור המסחריים. נגיע להפגנה במוצאי השבת ונפעל יחד עם חברים לביטול התכנית הזו, ויחד עם כלל אזרחי ישראל כדי לשמור על הדמוקרטיה היקרה לכולנו".

בין החתומים, כאמור, שלום חנוך, נינט טייב, אהוד בנאי, ארקדי דוכין, ברי סחרוף, ריטה, יזהר אשדות, דני בסן, דנה ברגר, שלומי שבן, דויד ברוזה, אפרת גוש, מיקי גבריאלוב, אתניקס, סי היימן, מאור כהן, אחינועם ניני, יהלי סובול, דן תורן, יוני רכטר, פיטר רוט, מיקה קרני, יובל סמו, יהודה עדר, יאיר ניצני ומוקי.

פעילי מחאת הסטודנטים חוסמים את דרך נמיר בתל אביב
פעילי מחאת הסטודנטים חוסמים את דרך נמיר בתל אביב | צילום: מחאת הסטודנטים

מוקדם יותר היום מחו סטודנטים ומרצים וחסמו את דרך נמיר בתל אביב. המפגינים קראו קריאות נגד הרפורמה המשפטית של שר המשפטים יריב לוין ונשאו שלטים, בהם שלט עם הכיתוב "בשבת בקפלן נעצור את הדיקטטורה".

ממחאת הסטודנטים נמסר: "אנחנו מוכנים להחריף את הצעדים שלנו, ונעשה את זה כל עוד לא נראה שינוי במדיניות הממשלה. הניסיון לשדר עסקים כרגיל לא יצליח- הסטודנטים יודעים שמדובר בעתיד שלהם. בשבת הקרובה נהיה בהפגנת הענק בקפלן ובמוקדים ברחבי הארץ. חייבים לעצור את ההפיכה".

ביום ראשון האחרון נציגות מחאת הסטודנטים הוצאו הבוקר מדיון ועדת החוקה על חוק יסוד השפיטה. הסטודנטית עמית מלמד הוצאה מהדיון לאחר שהטיחה בפני חברי הכנסת: "זו הפיכה משטרית, ביטול בוטה של הפרדת הרשויות. לא נסכים שתיקחו לנו את העתיד". אופיר דיין, סטודנטית נוספת הוצאה על ידי הסדרנים לאחר שקראה: "אתם לוקחים לנו את הדמוקרטיה. אתם גונבים לנו את העתיד".