"תחזירו אותם עכשיו!": אלפים למען החטופים בת"א ובקיסריה

מטה משפחות החטופים מחריף את המחאה: מחוץ למעון נתניהו בקיסריה חסמו מפגינים את דרכי הגישה - וקראו להגיע לעסקה באופן מיידי. בת"א: עצרת ענק ב"כיכר החטופים". חן גולדשטיין-אלמוג, ששוחררה מהשבי, קראה: "חובתנו הערכית והמוסרית להחזיר את כולם עכשיו! אין לנו זכות להתקיים בלעדיהם"

זמן צפייה: 06:06

מול בית הראש הממשלה בקיסריה, בכיכר החטופים בתל אביב ובמוקדים נוספים: אלפים הפגינו הערב (שבת) למען החטופים - במטרה להעביר מסר לקבינט המלחמה, שלפיו "כל עיכוב במשא ומתן לעסקה מכניס חטוף לארון קבורה". מוקדם יותר: משפחות החטופים הקימו מאהל מחאה מול מעון נתניהו בקיסריה - וחסמו את דרכי הגישה למקום.

• לכל העדכונים מהיום ה-106 למלחמה לחצו כאן

חן גולדשטיין-אלמוג, שנחטפה מביתה בכפר עזה עם שלושת ילדיה ושוחררה אחרי 51 יום, ושבעלה נדב ובתה הבכורה ים נרצחו ב-7 באוקטובר - נשאה דברים בתל אביב: "בעלי ובתי נרצחו לנגד עיניי ונחטפתי יחד עם שלושת ילדיי לעזה. שרדנו יחד את השבי הקשה. אני נסערת ומתרגשת לעמוד יחד אתכם במפגן עוצמה חזק המתנהל בשקט ובכבוד. מחר - שמונה שבועות מחזרתנו מעזה - שבה נפרדנו מהחטופות שנשארו שם. בנות יקרות, פצועות, שמבקשות לשוב לחיק משפחותיהם. הן כל כך קרובות ועדיין כל כך רחוקות.

[brightcove_iframe video_id='news-part-242012046' autoplay='0' credit='' desc='חן-גולדשטיין אלמוג: "תחזירו אותם הביתה כבר"' poster='' kid='1_btwagh4r' duration='217']

"זכיתי להכיר בנות שפצועות פיזית ונפשית, אך גילו חוסן בתופת בלתי אפשרית. הן הפכו להיות הרופאות של עצמן ואוזן קשבת אחת לשנייה. בנות שעדיין נמצאות באותו הסיוט, הפחד והאימה. כשאחת קורסת, האחרת מתחזקת ועוזרת לה לקום, גם אם היא בעצמה בכוחות מדוללים. אין להן אופציה אחרת. נפרדנו מהן שהן על הקצה. מי יודע מה איתן כעת? מה מצבם הרפואי, הפיזי, הנפשי? האם הן קיבלו תרופות השבוע, האם הן עדיין יחד, האם הן עדיין במקום קשה ועוברות התעללויות".

הפגנת ענק בתל אביב למען החטופים
הפגנת ענק בתל אביב למען החטופים | צילום: רויטרס

"הן מנסות לתפקד שם למען עצמן ואני שואלת את עצמי האם אני עושה הכל למען חזרתן וחזרת כל החטופים. מצפה שכל אחד יבדוק עם עצמו את השאלה הזו. חמאס ממשיך לרצוח את אנשינו. חובתנו הערכית והמוסרית להחזיר את כולם, הם בסכנת נפשות. אין לנו זכות להתקיים בלעדיהם. תחזירו אותם הביתה עכשיו".

העצרת בתל אביב
העצרת בתל אביב | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90
מאהל משפחות החטופים בקיסריה
מאהל משפחות החטופים בקיסריה | צילום: יונתן שאול, פלאש 90
מאהל משפחות החטופים בקיסריה
מאהל משפחות החטופים בקיסריה | צילום: יונתן שאול, פלאש 90
משפחות החטופים בת"א: "הפסקנו להיות נחמדים"
משפחות החטופים בת"א: "הפסקנו להיות נחמדים" | צילום: ליאור שגב

בחמישי בערב חסמו מפגינים את נתיבי איילון במחאה על אי ההתקדמות בשחרור החטופים וקראו: "הזמן נגמר. אם הממשלה שהפקירה אותם לא מסוגלת לקדם עסקה באופן מיידי, שתפנה את מקומה למי שכן". המשטרה עצרה שבעה מוחים, בהם בני משפחות חטופים - אך שחררה אותם כעבור זמן קצר.