חסימות ומדורות באיילון בהפגנה בת"א: "שנת ההפקרה על שם נתניהו"

על רקע המתיחות הביטחונית הגוברת, ובדיוק 365 ימים ל-7 באוקטובר, מקיימות משפחות חטופים עצרות בתל אביב ובכרמי גת שבדרום. עינב צנגאוקר: "הם עדיין בעזה בגלל נתניהו. זו הייתה שנת הטרפודים של רה"מ, שהחליט להקריב את חיי החטופים למען שימור שלטונו. אם הוא יישאר בשלטון - נציין גם שנתיים ושלוש, אם מישהו מהם יחזיק מעמד". בהפגנה בת"א: איילון נחסם לכיוון דרום, מדורה הוצתה על הכביש

זמן צפייה: 01:57

365 ימים בדיוק חלפו מאז 7 באוקטובר, ועל רקע המשך המלחמה והמתיחות הביטחונית, גם הערב (שבת) מתקיימות מחאות של משפחות החטופים ומפגינים למען שחרורים בתל אביב ובכרמי גת שבדרום, בכפוף להגבלות פיקוד העורף. בתל אביב: נתיבי איילון נחסמו לכיוון דרום על-ידי מפגינים, מדורה הוצתה על הכביש.

עינב צנגאוקר, שבנה מתן חטוף, אמרה בהצהרת המשפחות מחוץ לקריה: "זהו היום ה-365 שבו אהובינו נמצאים בגיהינום בעזה. שנה שלמה חלפה מאז שמתן נחטף, שנה שלמה שבה עדיין נמצאים בשבי 101 חטופים. הם עדיין בעזה בגלל נתניהו. זו הייתה שנת הטרפודים של נתניהו, שהחליט להקריב את חיי החטופים למען שימור שלטונו. זו הייתה שנת ההפקרה למוות על שם נתניהו, שהחליט במודע לנטוש ולזנוח את החטופים, למען שלמות ממשלתו ושיקוליו האישיים".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2410052216' autoplay='0' credit='' desc='איילון נחסם לכיוון דרום, מדורה הוצתה על הכביש' poster='' kid='1_fdkxjtw2' duration='21']

קרובי חטופים נוספים, בהם דני אלגרט, אמרו גם הם: "שנה שלמה עברה. שנה שבה גילינו שממשלת ישראל נוטשת את ערכי קדושת החיים ופדיון השבויים. גילינו שנתניהו ושותפיו כן מפקירים םפצועים בשטח. כבר שבועות שהמשא ומתן תקוע ווהחטופים נמקים במנהרות המוות. אם נתניהו יישאר בשלטון - נציין גם שנתיים ושלוש, אם מישהו מהם יחזיק מעמד".

מאות מפגינים בעיר רחובות בקריאה להשבת החטופים
מאות מפגינים בעיר רחובות בקריאה להשבת החטופים
הפגנות למען החטופים
הפגנות למען החטופים | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90
מפגינים בחדרה למען עסקה להשבת החטופים
מפגינים בחדרה למען עסקה להשבת החטופים | צילום: גל חגי

ממטה המשפחות להחזרת החטופים נמסר: "היום, בדיוק 365 ימים מאז נחטפו מאות נשים, גברים וילדים בפיג׳מות ממיטותיהם, 101 מהם עדיין מופקרים במנהרות המוות של חמאס בעזה. 365 ימים של אי וודאות, סבל וגעגועים עמוקים, מבלי לדעת מה עלה בגורלם".

"לא יהיו תקומה, ניצחון או שיקום ללא השבת כל החטופים הביתה. לא ננוח ולא נשקוט עד שכל אחד ואחת מהם יחזרו הביתה – החיים לשיקום והנרצחים והחללים לקבורה ראויה בארצם. מדינת ישראל חייבת לפעול באופן מיידי, ללא דיחוי, להשבתם של כל החטופים".

"לחטופים אין זמן לחכות לרגיעה בצפון. כפי שלצערנו נוכחנו לדעת – הם לא רק סובלים, הם גם נהרגים ונרצחים. כל יום בגיהנום החמאס הוא נצח בו החטופים נתונים בסכנת מוות מיידית. איך ייתכן שיודעים היכן נמצא כל בכיר או זוטר של חיזבאללה, אבל אין מושג היכן מוחזקים החטופים בעזה כבר 365 ימים?".

הפגנות בערד למען החטופים
הפגנות בערד למען החטופים

עוד נמסר מהמטה: "משפחות החטופים קוראות לציבור להצביע הערב ברגליים בעד החזרת החטופים בעסקה ולהצטרף לעצרות המקומיות והמחאות שמתקיימות בכל רחבי הארץ. רק מאבק ציבורי נחוש ורחב היקף יחזיר אותם הביתה".