גניבת כבלי התקשורת: הנזקים תוקנו, הרכבת תחזור לפעול

שעות אחרי שמאות מטרים של כבלי תקשורת ממערכת האיתות נחתכו ונגנבו בלילה סמוך לרהט - מה שהעלה את החשש לשיבושים קשים בתנועת הרכבות בדרום הארץ - הודיעה הרכבת כי אנשיה "התגברו על הנזק וסיימו את התיקונים הנדרשים". עוד נמסר: "תנועת הרכבות תחודש בהתאם ללוח הזמנים המתוכנן"

זמן צפייה: 01:21

אחרי שהבוקר (שבת) דווח כי מאות מטרים של כבלי תקשורת ממערכת האיתות נחתכו ונגבו במהלך הלילה - מה שגרם לנזק גדול במערכות האיתות של הרכבת - הודיעה רכבת ישראל כי אנשיה "התגברו על הנזק שנגרם כתוצאה מגניבת כבלי התקשורת, וסיימו את התיקונים הנדרשים. תנועת הרכבות תחודש במוצאי השבת בהתאם ללוח הזמנים המתוכנן".

הגניבה החמורה השביתה את מערכת האיתות ואת ניהול התנועה של הרכבת באזור הדרום, והדבר העלה חשש לשיבושים קשים בתנועת הרכבות באזור. המשטרה פתחה בחקירה.

כזכור, לפני כשבוע הופסקה זמנית תנועת הרכבות בין תחנות בני ברק ותל אביב, בשל תקלת איתות, ולאחר זמן קצר תוקנה ותנועת הרכבות שבה לסדרה. לפני שבועיים אירעה תקלת איתות נוספת, שגרמה לעיכוב משמעותי בתנועת הרכבות במוצאי שבת בכל רחבי הארץ, עד לחצות הלילה אז שבה התנועה לסדרה.

מרכבת ישראל נמסר אז כי "בשל תקלת איתות ארצית, המביאה לנפילת מחשב האיתות המרכזי לסירוגין ואיננה מאפשרת הפעלת תנועת רכבות בבטחה עד לתיקונה, הוחלט בשלב זה לדחות את שעת יציאת הרכבות הראשונות היום לשעה 21:00, וייתכן שתבוטל לחלוטין".פלילי