משפחות חטופים נגד נתניהו: "מטרפד עסקה, בגללך נשים נאנסות"

בני המשפחות החלו להתכנס בתל אביב, אך העצרת וההפגנה התפזרו לאור הנחיות פיקוד העורף החדשות. טרם העצרת, הפגינו משפחות חטופים מול הקריה ותקפו את ראש הממשלה: "הוא מטרפד עסקה בכוונה משיקולים פוליטיים, וכולנו רואים את התוצאה". עוד פנו לשרים גלנט, גנץ ואיזנקוט: "אם לא תפעלו - דם החטופים יהיה גם על ידיכם"

זמן צפייה: 03:24

משפחות החטופים ופעילים נוספים ערכו הערב עצרת ב"כיכר החטופים" ברחוב שאול המלך התל אביב, והפגנה בקפלן במטרה לקדם עסקת חטופים, אך האירועים פוזרו לאור ההנחיות החדשות של פיקוד העורף, והאיסור על התקהלות של יותר מאלף איש. ממטה המשפחות נמסר כי הקריאה שתצא מהעצרת היא: "ראש הממשלה והקבינט מוכרחים להושיע ולשחרר את כל החטופים, לחירותם ולחירות כל עם ישראל". העצרת צפויה להתחיל בשעה 19:50.

טרם העצרת, בני משפחות החטופים הפגינו מול הקרייה, ותקפו את ראש הממשלה בנימין נתניהו: "הוא מטרפד עסקה בכוונה משיקולים פוליטיים, וכולנו רואים את התוצאה: החטופים מופקרים להתעללות ומוות. אתה אחראי להפקרת החטופים. בגללך נשים נאנסות, גברים עוברים עינויים ונרצחים חטופים. הם יכלו כבר להיות בבית, אבל אתה טרפדת את העסקה. עד מתי בנימין נתניהו, עד מתי?".

עוד חזרו המפגינים על קריאתם לשר הביטחון יואב גלנט והשרים בני גנץ וגדי איזנקוט: "תעשו מה שצריך כדי להחליף את נתניהו במנהיג אחראי שיביא לנו עסקה. אם לא תפעלו – דם החטופים המתים בשבי יהיה גם על ידיכם".

משפחות חטופים מול הקריה
משפחות חטופים מול הקריה | צילום: מטה משפחות החטופים

בנוסף, הערב משפחות חטופים שלחו ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה מכתב ובו "דורשות לבחון מחדש את כשירותו של רה"מ, שכן קיים חשש כבד כי נתניהו מצוי בניגוד עניינים מובהק בין אחריותו הציבורית לשחרור החטופים ולהובלת המדינה במלחמה אך ורק בהתאם לאינטרס הציבורי המחייב אותו בתפקידו, כפי שמחייב הדין, לבין האינטרסים האישיים שלו בדחיית משפטו הפלילי ובהבטחת הישרדותו פוליטית". עוד נכתב כי נתניהו הוא "המכשול העיקרי העומד בפני החזרת החטופים מהצד הישראלי".

שלט הקורא להחזרת החטופים בתל אביב
שלט הקורא להחזרת החטופים בתל אביב | צילום: רויטרס

ביום חמישי נערכו שתי מחאות במקביל: בתל אביב, משפחות חטופים הצטרפו לצעדת מחאת הנשים, בה צועדים מאות אנשים, למען שחרור כלל החטופים משבי חמאס - וקיום עסקה באופן מיידי. בירושלים, התאספו מאות מפגינים לעצרת הימין של ארגון אם תרצו מול מעון ראש הממשלה, בקריאה להמשיך את הלחימה ברצועת עזה, לא להוציא לוחמים משטחה - ולהקדים את הכניסה לרפיח.

בין קרובי החטופים שהשתתפו במחאה בתל אביב נמצאים שירה אלבג, אמא של לירי אלבג, איילת לוי, אמא של נעמה לוי, ליבי גולדברג פולין, אחותו של הרש גולדברג פולין וקרובים נוספים. הם צעדו לאורך שדרות רוטשילד, לכיוון כיכר הבימה, בקריאה לקבינט: "זה רגע גורלי, עסקה עכשיו!".